Volkswagen Passat



Pret de baza:
24,577 Euro
Data testului:
10.08.2010
Autor:
Bogdan Stan



Volkswagen Passat este  cel mai bine vândut model de clasă medie din România, cu alte cuvinte punctul de referinţă la care este raportat orice automobil nou din segmentul C. Cele mai importante aşteptări ale clienţilor de la un automobil ce face parte din clasa medie sunt legate de fiabilitate şi performanţe dinamice. Cum ambele sunt legendare, în cazul maşinilor de origine germană, decizia unui potenţial client de a cumpăra un astfel de autovehicul este pe jumătate luată.


Passat nu are un design de care să te îndrăgosteşti la prima vedere, formele simple ale caroseriei creând un sentiment de seriozitate, tipic german. Dar nu vei putea niciodată spune că nu-ţi place, poate doar că nu ai fost impresionat atât de profund. Dacă analizăm lucrurile atent, interiorul îţi oferă acelaşi sentiment de seriozitate şi, implicit, de maşină corectă care nu promite ceva ce nu poate face, ba chiar surprinzând prin eficacitatea unor soluţii simple.


Bine aţi venit!


Acesta este mesajul nonverbal primit în momentul în care deschizi uşa. Modelul testat, având nivelul de dotări Highline, îţi atrăgea atenţia prin tapiţeria croită atât din piele normală cât şi din piele întoarsă. Interiorul Passat-ului conţine sensibil mai multe elemente cromate decât cele ale concurenţilor săi, acestea având rolul de a accentua ideea de limuzină. În aceeaşi ordine de idei, uşa şoferului înglobează un suport pentru umbrelă. Punctul forte al consolei centrale este ergonomia, şoferului fiindu-i necesar un timp foarte scurt pentru acomodare. 


Singurul reproş care poate fi adus bordului este iluminatul indicatoarelor, fondul de culoare albastru devenind obositor pentru ochi după un anumit timp, cu precădere când se rulează noaptea. Una dintre dotările interesante regăsite la modelul testat este perdeaua pentru lunetă cu acţionare electrică, o dotare des întâlnită la automobile din clase superioare. Frâna de ajutor se acţionează prin intermediul unui buton amplasat pe bord, eliminându-se astfel posibilitatea de a o utiliza în alte scopuri decât cele normale. Această soluţie tehnică se regăseşte în prezent la mai multe modele.


Odată pornit, motorul livrează puterea în mod liniar şi impresionează prin plaja largă de turaţii în care funcţionează. Cuplul mare la turaţii joase este specific oricărui diesel, dar propulsorul ce echipează modelul Volkswagen nu se plafonează decât atunci când turometrul ajunge la zona roşie. Cursa schimbătorului de viteze este scurtă şi precisă, ca la orice VW. Totuşi, dacă sunteţi dispuşi să cheltuiţi ceva bani în plus pentru DSG, veţi fi mulţumiţi de modul în care funcţionează această cutie de viteze automată. 


Rigiditatea caroseriei a permis inginerilor instalarea unei suspensii ce realizează un bun compromis între confort şi sportivitate. În condiţii normale te surprinzi rulând cu viteze peste limita legală, Passat-ul creând impresia că pluteste. La acest aspect contribuie şi insonorizarea bine realizată.


Direcţia precisă nu este asistată mai mult decât trebuie, sporind în acest fel plăcerea de a conduce şi transmiţând şoferului ce se întâmplă cu roţile. Singurul model din acest test care prezintă posibilitatea de a fi echipat cu tracţiune integrală este Passat.


Concluzii


Passat este unul dintre acele modele pe care ajungi să le placi din ce în ce mai mult odată cu trecerea timpului, neavând nici un dezavantaj major. Nu are elemente despre care să vorbeşti entuziast, gesticulând mai mult decât este nevoie. Dar nici nu vei găsi un element care să îţi displacă total. În timpul şedinţei foto mă învârteam atât în jurul automobilului cât și în interior pentru a găsi un element care să incomodeze, în final alegând culoarea indicatoarelor şi inserţia de lemn din bord.


Volkswagen Passat este unul dintre automobilele pe care le cumperi și pentru că nu va avea nevoie de o întreţinere specială. 



Pagina:
1 












Ne place:
 Motor diesel foarte eficient,  Practic si bine finisat,
Nu ne place:
 Modul de actionare a cheii "inteligente",  Design usor depasit,

De ce Volkswagen Passat ?

Exista de cativa ani in peisajul auto, modelul si-a demonstrat deja fiabilitatea. Tehnologia common-rail utilizata pentru motoarele diesel a eliminat unul dintre putinele neajunsuri al modelului precedente, cel legat de zgomot.

Date tehnice
Indicativ motorizare 2.0 TDI
An producţie 2008
Număr uşi / locuri 4 / 5
Masă min / max (kg) 1478 / 2090
L / l / h (mm) 4765 / 1820 / 1470
Ampatament (mm) 2710
Portbagaj min/max (l) 565 / 1090
Transmisie / nr. trepte Manuala / 6
Combustibil Motorina
Sistem alimentare common rail
Cilindree (cmc) 1968
Putere max. (CP/rpm) 170 / 4200
Cuplu max (Nm/rpm) 350 / 1750
Viteză max (km/h) 220
0-100 km/h (s) 8.8
Consum urban / extraurban / mixt (l/100km) 7.9 / 5.2 / 6.1
Emisii CO2 (g/km) 146
Website www.volkswagen.ro

Dotari standard (selectie):

. ESP . airbaguri frontale/laterale/tip cortina . frana de stationare electrica . aer conditionat "Climatic" . geamuri electrice . oglinzi electrice si incalzite . radio CD RCD310 cu functie MP3 . reglaj lombar electric pentru sofer.


Cauta Masina: