Audi e-Tron Sportback Concept: Mașină sport, electrică sau SUV?

audi-etron-sportback (6)

Audi e-Tron Sportback Concept anunță un melanj inedit între trei nișe cu mare priză la public, combinând avantajele propulsiei 100% electrice cu caroseria unui SUV cu cinci uși și profil de coupe. În producția de serie din 2019!

Din punct de vedere al dimensiunilor exterioare, e-Tron Sportback joacă în aceeași ligă cu granzii BMW X6 și Mercedes GLE, însă Audi descrie noul model drept o alternativă mult mai sportivă la aceste modele, mai apropiată ca spirit de A7 Sportback decât de viitorul Q6. Lungimea măsoară 4,90 m, lățimea 1,98 m, înălțimea 1,53 m, iar ampatamentul 2,93 m. Spațiul interior este generos, cei patru pasageri bucurându-se de o libertate mare de mișcare la nivelul capului și al genunchilor, în ciuda designului eclatant. Portbagajul este, de asemenea, extrem de încăpător: 550-1.450 litri.

Inedit: scaunele dispun de tetiere iluminate, acoperite cu o folie specială. Logo-urile Audi sunt, de asemenea, retroiluminate, iar în locul oglinzilor retrovizoare au fost montate camere video. Imaginea agresivă este completată de farurile cu tehnologie matrix LED (unitate de control digitală, plus proiectoare laser ce proiectează săgeți care indică direcția virajului direct pe asfalt), unite de grila Single Frame cu o nouă formă și de jantele cu diametrul apreciabil de 23 inch. Interiorul afișează un layout revoluționar, cu două display-uri tactile OLED centrale (unul dedicat climatizării și altul, cu diagonala de 11 inch, aferent sistemului multimedia) și un ecran TFT de 12,3 inch montat în locul instrumentelor clasice de bord.

audi-etron-sportback (3)

În ceea ce privește sistemul de propulsie, Audi apelează nu la unul, ci la trei motoare electrice, unul grefat la nivelul axei frontale și alte două pe puntea spate. Puterea totală oscilează între 435 CP (320 kW) și 503 CP (370 kW cu funcția e-Boost disponibilă în modul de condus S). Cuplul maxim ajunge la 800 Nm. Atât motoarele, cât și unitățile de control al acestora, sunt răcite cu apă.

În condiții normale, doar puntea față este motoare, însă, dacă aderența scade sau șoferul apasă ferm accelerația, motoarele din spate sunt activate automat, Audi e-Tron Sportback imitând, astfel, funcționalitatea celui mai recent sistem de tracțiune integrală convențional al mărcii, Quattro Ultra. O altă funcție cu tentă sportivă este cea de torque vectoring, care redistribuie cuplul activ între roți. Viteza maximă este de 210 km/h, în timp ce accelerația 0-100 km/h este estimată la 4,5 secunde.

Audi promite o autonomie de peste 500 km, grație bateriei modulare Li-Ion extrem de plată, integrată în șasiu, sub podea și între cele două axe. Răcită cu lichid, aceasta are o capacitate de 95 kWh și poate fi încărcată până la 80% din capacitate în 30 minute, atunci când Audi e-Tron Sportback este conectat la o stație de încărcare cu curent continuu (DC), de 150 kWh. Repartiția maselor pe punți este una cu tentă sport: 52/48% față/spate.

audi-etron-sportback (8)

One thought on “Audi e-Tron Sportback Concept: Mașină sport, electrică sau SUV?

  1. Pingback: Audi e-Tron Sportback Concept: Mașină sport, electrică sau SUV? - Stiri ultima ora, stiri online

Adaugati comentariu