Cea mai scumpă mașină nouă din lume: LaFerrari cu numărul 500

laferrari

Titlul de cea mai scumpă mașină din lume îi revine hypercarului LaFerrari. Exemplarul cu numărul 500 din 500, scos la licitație în scop caritabil de constructorul italian, a fost vândut cu 7 milioane de dolari.

Dacă inițial, producția a fost limitată la doar 499 de unități, un ultim LaFerrari fusese păstrat de fabrica din Maranello. Astfel este explicată apariția unui model suplimentar, care duce numărul coupe-urilor LaFerrari construite vreodată la 500 de mașini. Exemplarul LaFerrari final afișează nuanța tipică Rosso Corsa, având drept element distinctiv un contur alb aplicat la nivelul capotelor față și spate.

Cei șapte milioane de dolari obținuti de casa de licitații RM Sotheby’s depășesc de șapte ori prețul inițial, estimat la 1 milion de euro fără taxe. Întreaga sumă va fi donată de Ferrari victimelor cutremurelor devastatoare care au lovit Italia în ultimele luni.

Și pentru că Ferrari-ul suprem nu poate fi altceva decât o mașină a recordurilor absolute, în centrul caroseriei “sculptate” din patru tipuri de fibră de carbon se află cel mai puternic V12 aspirat de serie din lume. Acesta este capabil să dezvolte o putere maximă de 800 CP și un cuplu de 700 Nm, iar linia roșie este atinsă foarte sus, abia la 9.250 rpm. Greu de crezut, însă creatorii de vise de la Maranello nu au considerat suficient acest bagaj impresionant de resurse, LaFerrari fiind și primul model de serie echipat cu sistemul HY-KERS, preluat direct din lumea Formulei 1. Un motor electric de 163 CP și 270 Nm urcă, astfel, puterea cumulată peste pragul halucinant de 963 CP. Sistemele auxiliare ale mașinii sunt acționate de un al doilea motor electric. Nu există niciun mod de rulare exclusiv electrică.

Bateriile litiu-ion cântăresc doar 60 kilograme din cele 30 acasă și se încarcă în timpul frânării sau atunci când este eliberat un cuplu exagerat, de care nu este 100 nevoie, acestea fiind chiar pe podea, între cele două punți, totul pentru un centru de greutate cu 35 mm mai coborât decât la Enzo. Rigiditatea torsională a caroseriei a crescut și ea cu 27. O concesie inedită este imposibilitatea reglării celor două scaune, nu doar pe înățime, ci și pe lungime, acestea fiind fixe. Din fericire, pedalierul și volanul beneficiază de o plajă largă de reglaje.

În ceea ce priveşte datele tehnice, nu sunt prea multe de spus. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 3 secunde, de la 0 la 200 de km/h în 7 secunde, iar viteza maximă este estimată la 370 km/h.

Adaugati comentariu