Care este cel mai rapid model sport pe care l-a produs vreodată Audi? V-ați pus vreodată întrebarea asta? Sau, poate o alta apropiată: cum se comportă actualele modele Audi RS comparate cu primele lansate de divizia sport a nemților?

În primul rând – care este primul model RS produs de compania germană, care-ar putea ține piept gamei actuale de super-sportive? Evident, magnificul RS2, un break teuton cu performanțe de Ferrari. Nici nu e de mirare, din moment ce specialiștii Porsche și-au suflecat mânecile, modificându-i propulsorul turbo cu 5 cilindri în linie, pentru a furniza 315 CP din doar 2,2 litri! Și asta se întâmpla acum peste 20 de ani! Performanțele sunt excelente chiar și comparate cu cele ale super – breakurilor din ziua de azi: 0-100 km/h în 4,8 secunde și 262 km/h viteză maximă.

Audi RS sfert de mila

Dar cum se prezintă ele într-o ”liniuță” cu gama actuală de RS-uri? Jurnaliștii britanici le-au pus la încercare, pe lungimea clasică de un sfert de milă. Clipul este cu atât mai incitant, cu cât aduce la linia de start modele din cele mai variate ale gamei, de la S1 (na, era prea mic să-i spună RS1), la R8, trecând prin RS3 și RS6.

Și dacă aveați impresia că asta e tot, ei bine, nu. Pentru a face cursa mai picantă, englezii au adus și o colegă din Grupul VW: Ducati 959 Panigale. Italianca este propulsată de un motor de 955 cmc, cu 2 cilindri în V, la 90°, înclinat în față, la 21° față de planul orizontal. Rezultatul? O distribuție perfectă a greutății pe cele două roți, fapt care-i asigură o excepțională stabilitate în orice condiții, de la virajele atacate în forță, la demarajele full-gas. Să vedem cum pune la asfalt cei 157 CP, într-un comparativ cu Audi R8 V10 Plus. Hint: 959 Panigale beneficiază de un raport kg/CP de două ori mai bun decât R8, dar de o singură roată propulsoare, în loc de 4.

Deci, cine va câștiga? Domnilor, porniți motoarele!