Cheia sol: BMW 750d xDrive

BMW 750d xDrive Bang&Olufsen AEx

Ce poate fi mai atractiv decât testul în sine, atunci când ai întâlnire cu un BMW 750d? Şi nu unul oarecare, ci posesorul unei colecţii de 381 CP. Nu prea ar avea ce, aşa-i? Parţial adevărat, asta până la momentul în care citeşti un logo: Bang & Olufsen.

Nu trebuie să vă uitaţi pe copertă, nu aţi încurcat revistele. E tot AutoExpert şi nu e vorba despre un număr dedicat gadget-urilor electronice. Dar, pentru că din când în când ne place (şi e bine) să ieşim din tipare, am pregătit un test cu o motivaţie diferită. Am vrut să ascultăm muzică, la cel mai înalt nivel calitativ. Dincolo de abordarea glumeaţă, realitatea nu este chiar atât de departe. BMW Seria 7 şi-a îndeplinit misiunea şi se află în prag de schimbare de generaţie. Este, cum îmi place să spun şi cum am făcut-o de atâtea ori, cântecul de lebădă al unui model care nu a trecut degeaba pe străzile mapamondului.

Acum, în ceea ce este (probabil) ultima întâlnire a noastră cu el, BMW Seria 7 a venit cu unele dintre cele mai solide argumente din portofoliu: o motorizare diesel de top şi o dotare opţională de maximă fineţe – sistemul audio Bang & Olufsen High End Surround Sound. 750d este însufleţit de diesel-ul tri-turbo de 2.993 cmc şi 381 CP. Puterea, altădată de supercar, cere un tribut de combustibil de (doar!) 6,4 l/100 km, iar nivelul de rafinament la care au ajuns propulsoarele diesel moderne face ca veşnica nemulţumire a fanilor motoarelor pe benzină vis-a-vis de cele cu aprindere prin comprimare să curgă mai mult din inerţie, nejustificat şi fără rost.

BMW 750d xDrive Bang&Olufsen AEx (02)

Prima grijă a mea când am plecat după maşină a fost să-mi iau nişte CD-uri în buzunar. Ca un colecţionar căpos de viniluri, am desfăcut cutiile vechi în care se odihneşte colecţia de altădată, iar trierea s-a făcut după un criteriu cât se poate de simplu: CD-uri imprimate profesional, preferabil în străinătate, pentru o calitate cât mai bună a sunetului. Asta ca să nu mă fac de râs la întâlnirea cu super-sistemul audio care te uşurează de 5.210 euro odată cu achiziţionarea. Se justifică să plăteşti aproape un Logan, vorba aia, pe aşa ceva? Şi da şi nu, totodată. Dacă eşti pasionat, dacă nu vei simţi diferenţa financiară, dacă iei o decizie inspirat de calitate şi nu de nevoia de a epata: DA! Dacă obişnuieşti doar să asculţi ştirile la radio, oricare post ar fi, sau hituri perimate: NU!

Da´ ce importanţă are sistemul multimedia, de merită atâta atenţie? E simplu; discutăm despre o clasă de automobile de mare fineţe, unde totul se raportează la un standard dedicat. Chiar dacă Seria 7 este cel mai vechi combatant al războiului Audi-BMW-Mercedes-Benz, nu este deloc ultima opţiune. Aşa se face că pentru a face faţă frumos cyborg-ului Clasa S trebuie ca BMW să reinventeze, cel puţin până la apariţia viitorului ˝şeptar˝. Ce-i dai unui om pentru care luxul stă în cele mai mici detalii? Exact, detalii. Pe lângă pachete Individual pentru exterior, pe lângă vopsele a căror preţuri ajung chiar şi la mii de euro, pe lângă furnirul bordului în care stă încastrată frumos o coardă de pian (1.105 euro), îi dai posibilitatea să închidă ochii (desigur, nu şoferului) şi să se simtă ca-n cea mai bună sală de concerte din lume.

BMW 750d xDrive Bang&Olufsen AEx (03)

Nu sunt un utilizator al sistemului audio care să abuzeze de volum; de data aceasta mi-am făcut de cap şi am savurat experienţa cu rânjetul pe buze. Cred că aşa sună luxul, a Carmina Burana la 1.200 W RMS, răsunând din 16 difuzoare. Aş fi putut face turul Europei în ritm de pian şi soprană şi nici nu mi-aş fi dat seama, pentru că Seria 7 rămâne un automobil straşnic pentru ocupanţi.

Mai ales în declinarea 50d, cu tri-turbo-ul turbat de 3 litri. Rafinat, fără discuţie, indiferent de sarcina la care este utilizat, motorul permite o flexibilitate de utilizare incredibilă. Accelerările sunt impresionante iar modul în care în orice moment ai la dispoziţie moment motor arhi-suficient este de-a dreptul fabulos. Sunt 740 Nm care, dacă ai încurcat dimineaţa costumul cu o ţinută sport, te pot transpune în drifter de ocazie, cu toată încăpăţânarea sistemului xDrive de a te potoli (şi cu electronica decuplată, normal). Şi chiar ştiind că nu pentru asta conduci un Seria 7, doar la supravirări controlate m-am gândit în timpul testului.

BMW 750d xDrive Bang&Olufsen AEx

Asta pentru că modelul încă este un campion dinamic al clasei, la bătaie cu A8-urile cu mult nerv sub capotă. Este exact ce nu ştie să fie un Clasa S non-AMG, comunicativ şi intrigant pentru şofer. Sigur, o bună parte din merit i se datorează sistemului Dynamic Drive, care-ţi mai fură 2.315 euro de pe card, dar merită şi măcar pentru acesta 750d-ul trebuie condus doar în modurile Sport şi Sport+. Altfel, tot diesel-uri de trei litri sunt şi versiunile 730d şi 740d. De la volan vezi cel mai bine viaţa în Seria 7, cumva echivalentul banchetei dintr-un Clasa S cu ampatament mărit. Direcţia este foarte comunicativă, te ţine conectat precis cu traiectoria pe care o urmăreşti, iar sistemul de suspensie, deşi mecanic (sau poate tocmai de aia) lucrează excelent pentru o ţinută de drum made in Bavaria.

Verdict AutoExpert

Ăsta este Seria 7! Tocmai de aia nu te interesează că în spate, la varianta cu ampatament clasic, nu ai un spaţiu chiar impresionant, nu te interesează că interiorul începe să-şi arate vârsta şi nici că diferenţierea de alte modele mai mici din gamă se face cu greutate; nu te interesează că, în ansamblu, Clasa S este mai bun! Te interesează doar că poţi avea şi la aceste dimensiuni exterioare o experienţă deosebită a şofatului, chiar şi printre rivalii tenaci. O experienţă care te costă 124.715 euro; cu tot cu sistemul Bang & Olufsen. Aici se rupe puţin filmul, la preţul destul de piperat pentru un model care mai are doar un an de serviciu credincios până la pensionare. 

 

Adaugati comentariu