Citroen Aircross Concept prefigurează noul SUV compact al francezilor

planuri de viitor Citroen

Citroen Aircross Concept anticipează la Salonul Auto de la Shanghai noul SUV compact al casei franceze, înlocuitorul actualului C4 Aircross. Versiunea de serie ar putea ajunge în show-room-uri în mai puţin de douăsprezece luni.

Creat pe platforma modulară EMP2 a grupului PSA, Aircross Concept devine, astfel, primul Citroen care preia noua arhitectură flexibilă dedicată modelelor de clasă compactă şi mare produse sub cele două sigle din portofoliul companiei.

Cu o lungime de 4,58 metri, o lăţime de 2,1 metri şi o înălţime de 1,8 metri, noul concept afişează dimensiuni tipice segmentului C şi un design inedit, puternic inspirat de cel al fratelui mai mic C4 Cactus. Rotunjimile ample conferă un aer prietenos exteriorului, impresie trecătoare, însă, spiritul lui Cactus ripostând prompt prin muchiile ascuţite şi proporţiile neobişnuite care l-au consacrat. Citroen duce mai departe şi conceptul inovator de protecţie a caroseriei Air Bumps. Micile bule umplute cu aer sunt înlocuite de ‘Alloy Bumps’, un set de inele din aluminiu acoperite cu cauciuc.

citroen-aircross

Interiorul surprinde prin scaunele cu microfoane şi micro-difuzoare integrate, sistem de încurajează, potrivit Citroen, socializarea. Două display-uri tactile de 12 inci tronează pe planşa de bord, unul dintre acestea culisând în plan orizontal pentru a permite vizionarea sa de către pasagerul din dreapta.

În ton cu vremurile, propulsia nu poate fi decât una hibridă. O unitate THP pe benzină de 1,6 litri şi 218 CP lucrează în tandem cu un motor electric de 95 CP, montat la nivelul punţii din spate şi alimentat de un set de baterii litiu-ion ce pot fi încărcate în 3 trei ore şi jumătate de la prizele conveţionale.

Puterea totală a ansamblului este estimată la 313 CP, iar autonomia în modul de rulare electric, la 50 de kilometri. În regim extraurban, motorul termic este activat automat, în timp ce la viteze ridicate, acesta rămâne singura sursă de energie pentru roţile anterioare. Funcţia boost trezeşte la viaţă ambele motorizări, sprintul de la 0 la 100 km/h fiind, în acest caz, realizat în 4,5 secunde.

Citroen Aircross Concept se laudă cu un consum mediu de 1,7 litri/100 km şi emisii neverosimil de reduse, de 39 grame CO2/km.

Adaugati comentariu