Economie la combustibil, pantofi noi!

6805-5715

Un şofer începător trebuie să cunoască metodele de economisire a combustibilului, deoarece consumul poate să varieze destul de mult faţă de valorile date de producător din mai multe cauze: din cauza stilului de conducere, a temperaturilor exterioare sau a încărcării maşinii. Și mai ales că vine Black Friday, economia de combustibil îi poate aduce șoferiței cumpătate o pereche nouă de pantofi.

Iată câteva principii generale:

  • Autovehiculul consumă cea mai mare cantitate de combustibil la accelerare, de aceea se recomandă evitarea accelerărilor şi frânărilor inutile. În cazul conducerii economice, se frânează mai rar şi se accelerează mai rar, deoarece autovehiculul trebuie lăsat să ruleze liber ori de câte ori este posibil, (de exemplu, în apropierea unui semafor aflat pe culoarea roşie). Trebuie evitate accelerările la maxim.
  • O metodă eficientă de economisire a combustibilului este selectarea mai devreme a unei trepte de viteză superioare. Dar, pe cât posibil, nu folosiţi niciodată viteza maximă a autovehiculului. În regimul vitezelor mari de deplasare, consumul de combustibil, emisiile de gaze poluante şi zgomotele de funcţionare cresc proporţional cu creşterea vitezei. Ca un indice valabil la orice maşină, dacă veţi rula cu doar 75% din potențialul maxim de viteză al autovehiculului, consumul de combustibil poate să scadă la jumătate faţă de cel obținut la viteză maximă.
  • O altă metodă de economisire este reducerea timpului de funcţionare în gol a motorului. La autovehiculele care nu dispun de sistem START/STOP, este bine să fie oprit motorul în ambuteiaje, la bariere de cale ferată sau la semafoarele care rămân o perioadă îndelungată pe culoarea roșie. Făcând o oprire a motorului de 30-40 secunde, economisirea combustibilului este mai mare decât cantitatea de combustibil consumată la o nouă pornire a motorului. În faza de încălzire, la mersul în gol, uzura şi emisia gazelor poluante sunt foarte mari. De aceea, se va pleca imediat după pornirea motorului, dar la început, fără să se ambaleze motorul prea tare.
  • De obicei, la deplasarea pe distanţe scurte, se consumă foarte mult combustibil. Imediat după pornire, un motor rece consumă mult mai mult combustibil. Consumul se normalizează doar atunci când unitatea propulsoare şi catalizatorul ating temperatura de funcţionare normală. De aceea, se recomandă evitarea parcurgerii distanţelor scurte, sub 3-4 km, deoarece motorul nu are timp să se încălzească suficient. Tot din cauza temperaturilor scăzute, dar și pentru că sunteți nevoiți să porniți sistemul de încălzire, un autovehicul înregistrează un consum mai ridicat în timpul iernii decât vara.
  • O presiune corespunzătoare în anvelope, menţine un consum redus de combustibil. În schimb, în cazul presiunii scăzute din anvelope, creşte rezistenţa la rulare şi astfel, creşte nu numai consumul de combustibil, ci şi uzura pneurilor, iar comportamentul autovehiculului pe şosea se înrăutăţeşte. Verificarea presiunii din anvelope se face întotdeauna când acestea sunt reci.28120689262_f3eda53166

Sursa foto

 

Adaugati comentariu