Rușii știu să facă mai mult decât tancuri, avioane de atac și submarine. Ei știu să facă și roadstere, așa cum ne-o demonstrează, în articolul de față, modelul Crimea. Bine, nu vorbim de rușii din vechea generație, ci de studenți.

Am văzut deja cât de bine se pricep studenții cehi să deseneze coupe-uri. Am văzut și priceperea învățăceilor germani în a cosmetiza modele de mașini. De ce nu s-ar apuca și tinerii ruși să-și arate talentele?

Și nu vorbim aici despre orice grup de tineri, ci despre studenți ai Universității Tehnice de Stat din Moscova. Însuși guvernatorul Sevastopolului, Sergei Menyailo, a verificat și a admirat rezultatul. Dacă cehii s-au folosit de piese provenite de la modelele Skoda, rușii au apelat la elemente de caroserie de la Lada Vesta și Granta, dar au și muncit, confecționându-și propriile panouri.

Crimea roadster rusesc

Chiar și șasiul este de concepție proprie, fiind confecționat din profile rectangulare și păstrând proporțiile tipice unui roadster sau, altfel spus, păstrând dimensiunile exterioare ale unei Mazda MX-5. Trebuie să recunoaștem că n-arată rău, mai ales că este pusă în evidență de roțile supradimensionate și de combinația exterioară negru – portocaliu. Cromatica se menține și în cockpit, unde cea mai mare parte a suprafețelor este acoperită cu alcantara. Airbag-uri? Nu, mulțumim! Vorbim despre o mașină rusească, de de unde airbag-uri? Motor, în schimb, are. Dar nu unul performant, ci unul solid: 1,6 litri, 105 CP.

Crimea roadster rusesc

Acum, universitatea vrea să strângă fonduri pentru a produce roadsterul în serie mică. Probabil în varianta cu airbag-uri, dacă nu vor s-o vândă doar în India. Prețul la care s-au gândit rușii se situează între 9 și 10.000 euro pentru varianta de bază.

Crimea roadster rusesc

”Am făcut roadsterul Crimea numai din componente rusești. La baza ei stau multe piese de la Lada Granta, cel mai întâlnit model din Rusia. Am apelat la Granta ca să scădem costurile, s-o încadrăm în familia berlinei și, în cazul unei producții, să-i micșorăm atât prețul, cât și întreținerea”, spune profesorul Dimitri Onischenko.

Sursa: AutoEvolution