Daimler AG și Renault-Nissan – șase ani de parteneriat

CP : Dieter Zetsche et Carlos Ghosn

Deși pornit inițial ca un proiect experimental, parteneriatul dintre Daimler AG și Renault-Nissan a intrat în cel de-al șaselea an de existență, anunțând câteva proiecte îndrăznețe cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. 

Daimler AG nu se află la prima încercare de acest gen, încercând o asociere în trecut cu Chrysler și Mitsubishi, dar datorită diferențelor tehnologice între cei trei constructori, colaborarea a fost încetată la scurt timp. Deși privit cu scepticism, parteneriatul între Daimler AG și Renault Nissan a fost destul de fructuos în ultimii ani, înregistrând rezultate destul de considerente – peste 13 proiecte existente pe trei continente, pentru 2015 lista fiind și mai stufoasă. Dieter Zetsche – CEO Daimler AG, declară că „parteneriatul de față reprezintă una din cele mai productive colaborări din industria auto la momentul actual”. 

Printre cele mai importante proiecte anunțate cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt amintim:

  • Noul Infiniti Q30 – lansat ieri în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, un automobil compact premium ce împarte aceeași platformă MFA (Modular Front Antrieb) cu modelele Mercedes-Benz, cât și o paletă importantă din motoare, fiind asamblat în fabrica Nissan din Sunderland. 
  • Noul pick-up semnat Mercedes-Benz, bazat pe platforma noului Nissan Navara (NP300) – deși asemănător în privința arhitecturii exterioare cu modelul NIssan, pick-up-ul va fi adaptat de Daimler pentru a corespunde cerințelor clientelei din Europa, Australia, Africa de Sud și America Latină. Noul pick-up va fi construit în cele două fabrici Nissan – Cordoba, Argentina pentru America Latină și Barcelona, Spania pentru celelalte piețe. 
  • Nissan și Daimler anunță o nouă fabrică fabrică comună în Aguascalientes, Mexic, a cărui investiție se ridică la suma de 1 miliard $, fabrică în care va lua startul producția modelelor compacte premium Infinity din 2017, urmând rapid apoi din 2018 producția Mercedes-Benz. Este așteptat ca fabrica să producă circa 230,000 de unități anual, până în 2020. 

Totuși una din cele mai importante noutăți este reprezentată de anunțul unor versiuni electrice pentru modelele Smart fortwo și forfour, ce vor fi propulsate de același motor electric existent pe Renault Zoe, bateriile fiind produse în Germania, de o subsidiară Daimler – Deutsche ACCUmotive. 

Conferința de presă a avut loc cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, fiind susținută de cei doi reprezentați ai parteneriatului – Dieter Zetsche – CEO Daimler AG și Carlos Ghosn – CEO Renault-Nissan.

Adaugati comentariu