Daimler: Colaborare mai strânsă cu Renault-Nissan

Daimler und Renault-Nissan Pressegespräch 2016, Paris

Daimler anunță o colaborare mai strânsă cu Alianța Renault-Nissan. Aflat în cel de-al șaptelea an, parteneriatul cu firma francezo-japoneză progresează cu proiecte noi și actuale.

Atunci când parteneriatul Daimler-Renault Nissan a fost fost demarat în aprilie 2010, scopul colaborării inițiale era limitat la trei proiecte, concentrate pe Europa. De atunci, portofoliul colaborării crește la toate capitolele (produse, motoare și furnizare) în Europa, Asia și America.

“Pe parcursul acestor șapte ani, am pus bazele unui parteneriat care se extinde de la piese la platforme, de la co-dezvoltare la co-producție și de la mașini la vehicule comerciale. Și am făcut asta în cadrul unor echipe diverse concentrate pe proiecte, care își împart expertiza pe toate continentele. Sunt motivate de cele mai bune idei – fie că acestea își au originea la Paris, Stuttgart sau Yokohama. Așadar, viitoarea noastră colaborare continuă să promită”, explică șeful Mercedes, Dieter Zetsche.

REPERELE COLABORĂRII DAIMLER-RENAULT-NISSAN

–  Premiera mondială a modelelor electrice smart fortwo, smart cabrio și smart forfour (consum de energie electrică: 13.1 – 12.9 kWh/100 km; emisii CO2: 0 g/km) cu motoare construite la uzina Renault de la Cléon. Smart și Renault Twingo au fost primele vehicule construite pe o platformă comună de către Daimler și Alianța Renault-Nissan. Bateria noului smart electric drive este produsă de către sucursala Daimler, “Deutsche ACCUmotive,” la Kamenz, în Germania. Acest lucru înseamnă că smart este primul brand care oferă pentru întregul său portofoliu atât versiuni cu motoare termice, cât și cu propulsie electrică.

–  Centrul de producție de un miliard de dolari de la Aguascalientes, Mexic, pentru producția pilot a noii generații de mașini compacte premium. Acolo urmează să fie produse vehiculele compacte premium Infiniti, începând cu 2017 și Mercedes-Benz începând cu 2018. Angajările și aprovizionarea cu echipamente a uzinei a început în mai 2016, conform planului. Construcția se va încheia în 2017, urmată de pregătirea pentru producția pilot a vehiculelor Inifiniti. Un nou standard de calitate va fi implementat în cadrul centrului. Uzina ar trebui să producă peste 230.000 de mașini anual, până în 2020. Modelele vor fi produse și la alte uzine Daimler și Nissan din Europa și China.

–  Primul pickup Mercedes-Benz va fi produs de fabricile Renault și Nissan din Spania și Argentina. În 2015, Daimler și Nissan anunțau dezvoltarea în colaborare a primului pick-up Mercedes-Benz. Noul pickup va prelua platforma și tehnologiile noului Nissan NP300 și va fi asamblat la uzina Renault de la Cordoba, din Argentina, și la uzina Nissan de la Barcelona, din Spania, acolo unde sunt produse și Nissan NP300 Frontier și Renault Alaskan. În octombrie, Mercedes-Benz va oferi mai multe detalii în privința design-ului și strategiei pentru noul pick-up.

–  Producție de motoare în America de Nord, la uzina Nissan Decherd din Tennessee, Statele Unite. În iunie 2014, producția motoarelor de 2 litri cu 4 cilindri pe benzină a fos demarată de Nissan; operațiunile pentru motoarele Daimler au urmat în octombrie 2014. Din acel moment, uzina a produs un sfert de milion de motoare. Extinderea uzinei a fost decisă la începutul lui 2016 și este implementată în prezent. În plus față de satisfacerea pieței locale, uzina exportă motoare către centrele Mercedes din East London, Africa de Sud și chiar Germania.

Adaugati comentariu