Drive-test Mercedes A 200 d 7G – DCT facelift

Mercedes A 200 d

După doar 3 ani, Mercedes a operat un facelift la Clasa A, cel mai neconvențional model al gamei actuale. Noutățile s-au concentrat pe trenul de rulare și revizuirea gamei de motoare. Primul test în România cu Mercedes A 200 d.

Bazat pe platforma MFA cu tracțiune față, Clasa A este modelul rebel al noii game compacte Mercedes apărută în 2011. Lansat în 2012, la un an după ce noua Clasa B înlocuise atât fosta Clasă B, dar și fosta Clasa A cu alură de monovolum și structură sandwich, noua Clasa A a promovat un nou concept de hatch cu accente sportive și cu un design extrem de atrăgător care a atras o categorie complet nouă de clienți la Mercedes. Doi din trei cumpărători de A-Class nu au mai condus niciodată un Mercedes, ceea ce spune totul despre succesul noii abordări.

Mercedes A 200 d
La fel ca și în cazul Clasei B, restilizată după 3 ani, după exact aceiași perioadă, Mercedes a împrospătat și Clasa A, principalul obiectiv al faceliftului fiind modificarea trenului de rulare. În primul comparativ realizat cu Clasa A la finalul lui 2012 contra lui Audi A3 și BMW Seria 1, am criticat suspensia mult prea fermă și inconfortabilă, senzație amplificată și de cadrul spate prins rigid de caroserie în timp ce la CLA de exemplu, prinderea este elastică. La un an de la lansare, Mercedes a apelat la o soluție de compromis și a revizuit trenul de rulare, acceptând criticile presei de specialitate.

Mercedes A 200 d
Însă soluția ideală era un tren de rulare adaptiv, așa cum au Audi A3 sau BMW Seria 1 și o astfel de suspensie este disponibilă după facelift și la Clasa A. Din selectorul Dynamic Select (standard sau optional, circa 100 de euro funcție de versiune), similar cu cel disponibil la Clasa C, se poate comuta între modurile de rulare – Eco, Comfort, Sport și Individual – care modifică răspunsul cutiei, motorului și direcției. Dynamic Select este standard la toate modelele cu transmisie automată, cu tracțiune integrală, cu pachet AMG Line, la A 220 d și A 250 Sport.

Mercedes A 200 d
Pentru 1.248 de euro se poate opta și pentru suspensia adaptivă, care se reglează în modurile Sport și Comfort. Tot opțional, pentru circa 348 euro, se poate comanda o suspensie Comfort coborâtă și o direcție Sport.
Noi am condus un A 200 d (simbolul d desemnează acum modelele diesel) cu pachet AMG, care include printre altele jantele de 18 inch cu pneuri cu talon îngust 225/40, suspensie sport cu gardă coborâtă, direcție sport și scaune sport îmbrăcate în piele Artico care dispun acum și de reglaj longitudinal pe lungime al șezutului pe o plajă de 6 cm.
Chiar și fără suspensia adaptivă la bord și cu pneurile cu talon îngust, suspensia sport oferă un compromis foarte bun între o ținută de drum fermă și un ruliu mic și un confort bun inclusiv la trecerea peste denivelări scurte. Scaunele sport sunt excelent configurate, reglajul în lungime e util pe parcursurile sinuoase și poziția de condus este joasă și sportivă. Cine vrea mai mult confort, poate opta în cadrul pachetului AMG pentru suspensia Comfort cu garda la sol coborâtă ca și la suspensia sport. Direcția sport din pachetul AMG Line este incisivă și are forța în volan apropiată de a unei mașini sport. A-Class este în continuare o mașină incitantă, dar în același timp mai confortabilă. Din toate aceste considerente, opțiunea pentru pachetul AMG (3.341,80 euro) este indicată.

Mercedes A 200 d
Motorul turbodiesel de 2,2 litri debordează de cuplu și trage superb la turații mici, dar nu este foarte rafinat și este relativ zgomotos. Cutia cu dublu ambreiaj schimbă lin și oferă mult confort, dar în ciuda construcției cu ambreiaj dublu, nu este foarte rapidă și are un moment de gândire atunci când apeși kickdown-ul pentru o depășire rapidă.
A-Class are după facelift un nou motor de bază pe benzină de 1,6 litri turbo cu 102 CP (A 160) care este cu peste 1.300 de euro mai ieftin decât A 180 și cu aproape 2.000 de euro mai ieftin decât dieselul de bază A 160 d. Mercedes a operat și alte modificări la gama de motoare: 220 d are acum 177 CP în loc de 170 CP înainte, iar A 250 Sport dezvoltă acum 218 CP față de 211 CP înainte.

Mercedes A 200 d
La exterior, schimbările de design sunt discrete în timp ce la interior este disponibil opțional ca și la B-Class facelift noul display de 8 inch, standard în combinație cu centrala Comand sau optional la celalalte sisteme multimedia. A-Class este echipat standard cu Audio 5 USB având tuner dublu, display cu 3 linii și USB, în timp ce Audio 20 USB cu display de 7 inch este opțional (standard la 250 Sport și 45 AMG). Integrarea telefoanelor mobile va fi standard pentru centrala Comand și opțională la Audio 20 CD de la începutul lui 2016.

Verdict AutoExpert

Trenul de rulare adaptiv este un mare câștig oferind mai multă polivalență, dar păstrând caracterul sportiv care a cucerit atât de mulți clienți noi pentru Mercedes. Pachetul AMG oferă un raport preț/dotări/estetică imbatabil. Spațiul în spate și vizibilitatea sunt în continuare călcâiul lui Achile.
DATE TEHNICEMercedes-Benz
ModelA 200 d Automat
MotorL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.143
Putere maxima/turatie (CP/rpm)136/3.200-4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)300/1.400-3.000
Transmisieautomată, 7 trepte
L/l/h (mm)4.299/1.780/1.434
Ampatament (mm)2.699
Masa la gol (kg)1.485
Volum portbagaj (l)341-1.157
Accelerație 0-100 km/h (s)8,8
Viteza maximă (km/h)210
Consum mediu (l/100 km)3,8
Norma poluare/emisii CO2 (g/km)EU 6/99
Preț (euro cu TVA)30.114

Adaugati comentariu