Economul familiei

_MG_7380

Rareori am găsit o mașină care să se mulțumească doar cu atât carburant cu cât a trebuit să „hrănim“ micuța noastră Corsa 1.3. Ce-i drept, nici nu ne-am grăbit să o alergăm prin oraș. Mai ales atunci când traficul este aglomerat spre blocat.

După ce ne-a dus prin oraș pe străduțe și cotloane urbane despre care aproape uitasem că există, a venit momentul despărțirii de micuța noastră companioană urbană. A venit la noi într-un moment în care am fost destul de aglomerați cu diverse alte proiecte speciale cum ar fi Crăciunul sau Revelionul. Prin urmare, pe parcursul testului am făcut cam 3.000 de kilometri în aproape patru luni, adică un rulaj normal pentru o mașină urbană. Desigur, nu am ținut-o numai în oraș. I-am mai dezmorțit și pistoanele.

Drum întins, consum strâns

La drumuri lungi, pe autostradă, consumul a urcat spre incredibila valoare de 5 l/100 km! Cel mai probabil toți cei pe care i-am depășit aveau consumuri mai ridicate, dar asta nu este problema noastră. Imediat ce am părăsit autostrada și am scăzut vitezele spre limitele legale de pe șoselele naționale, consumul a scăzut și el. A scăzut până la valoarea de 4 l/100 km și câteva sute de grame în plus. Desigur, experiența ne-a învățat că nu trebuie să ne luăm întotdeauna după ce spune computerul de bord și că cel mai bun calcul este de la plin la plin. Zis și făcut, iar rezultatul a fost de 4,6l/100 km. Aici putem menționa că fiind frig nu am pornit aerul condiționat, că nu am avut bagaje și alte asemenea argumente care să justifice consumul real al mașinii în condiții de trafic. Dar am mers normal, nu ca să obținem vreun record. Cel mai probabil dacă ne-am fi propus așa ceva am fi ajuns la o valoare mai scăzută și decât aceea de 3,4l/100 km declarată de producător. Dar n-ar fi fost reală și nu ne-ar fi crezut nimeni.

Fata de oraș

Putem spune despre Corsa că este o domnișoară chic de oraș? Oarecum da, pentru că are multe atu-uri în acest sens. Este seducătoare ca aspect. Chiar dacă, în general, nemții nu prea sunt maeștri în designul auto, cei de la Opel au reușit să creeze un vehicul micuț, simpatic. La cei 34 de ani pe care-i are gama Corsa (din 1982), a evoluat mult și are acum dotări la care nici măcar nu visa pe când avea majoratul. Nu vorbim despre trapă ci despre sisteme extrem de utile în oraș: sistem de navigație, sistem de asistență pentru menținerea benzii de mers, senzori de parcare și cameră de mers cu spatele. Despre sistemul IntelliLink am mai vorbit. Este sistemul de infotainement care permite atât conexiunea cu telefonul mobil cât și accesarea posturilor de radio, comenzi vocale și alte lucruri care, prin anii ’80, le avea doar un Pontiac dintr-un serial de televiziune.

Pe scurt, ce era atunci SF are acum Corsa. Doar că acum are și sisteme care previn accidente și, la capitolul confort, are volan și scaune încălzite electric. Două gadgeturi care-s mai importante decât orice sistem audio atunci când afară sunt -20 de grade. Ei bine, cu toate această armată de dotări la purtător, am înfruntat traficul, nu tocmai prietenos, din București. Desigur, am avut parte și de unele zile în care puteam juca fotbal pe bulevarde pentru că trecea o mașină la 5 minute, dar am prins și momente în care ne luau 5 minute să traversăm un bulevard pe la trecerea de pietoni.

O prietenă bună

După patru luni de teste cu Opel Corsa am ajuns la o concluzie: este un companion excelent în oraș. Poate îndeplini cu succes rolul de mașină economică, de cumpărături sau de dus copiii la școală. La drum întins nu s-a făcut de râs nici pe viraje nici în condiții meteo dificile. Atât persoanele din habitaclu cât și bagajele au avut suficient spațiu. Ce-i drept, la cap nu este foarte mult loc pe banchetă, din cauza spațiului ocupat de mecanismul de culisare a trapei. Dar nu am renunțat la așa ceva doar pentru că, din când în când, vom avea de transportat persoane de peste 1,80 m pe banchetă. Iar cei 285 de litri ai portbagajului sunt suficienți dacă nu vreți să petreceți o săptămână la munte.

Adaugati comentariu