Era turbo pune stăpânire pe Porsche. Este cazul să ne temem?

Porsche 991 facelift turbo era AEx

Salonul Auto de la Frankfurt, din toamnă, va marca un moment inedit în istoria Porsche. Mai toată gama 911, emblema producătorului din Stuttgart, va primi motorizări supraalimentate, un tratament de care doar specialul Turbo se bucurase până acum.

Frankfurt este locul în care generaţia 991.2 îşi va face debutul. Este vorba de facelift-ul modelului 911 Carrera, iar noutăţile se anunţă a fi destul de importante. În acest sens, jurnaliştii britanici de la publicaţia Car l-au tras de limbă pe Dr. Heinz-Jakob Neusser, şef de produs în cadrul mărcii Volkswagen şi responsabil de capitolul unităţi de propulsie pentru întreg grupul Volkswagen-Audi. O persoană care ştie toate noutăţile în materie de grupuri propulsoare şi care ştie cel mai bine detaliile noilor motorizări cu patru cilindri pe care le dezvoltă Porsche.

Din capul locului trebuie precizat că domnul Neusser a insistat foarte mult pe faptul că noua direcţie adoptată de marcă nu va ştirbi câtuşi de puţin din caracterul Porsche, şi din cel al gamei 911 în special. De exemplu, noile motorizări, chiar dacă vor fi turbo, vor păstra caracteristica de a urca destul de mult în ture, cum se spune. Se pare că nu va fi o problemă ca un boxer cu şase cilindri de generaţie nouă (cu turbosuflantă) să poate ajunge chiar şi la 7.000 rot/min. ˝Nu văd de ce ar fi o problemă să te bucuri de un motor la turaţii înalte, chiar dacă este vorba de un turbo. Nu este adevărat că trebuie să te plafonezi la 6.000 rot/min, iar în acest sens vă dau ca exemplu motoarele modelelor McLaren, care pot depăşi lejer acest prag˝, a ţinut să puncteze Heinz-Jakob Neusser.

Apoi a adăugat: ˝mai important este că ai mai multă libertate să te joci cu valoarea cuplului motor maxim pe o plajă mai mare de turaţii, pe aproape toată plaja de funcţionare a motorului. Şi vă garantez că am căutat să ne întindem cât mai mult în acest sens, iar acum vă pot spune că ne vom duce până pe la 7.000 rot/min (plus, minus, desigur…). Este suficient, pentru că la un astfel de motor chiar nu ai nevoie să vizezi pragul de 10.000 rot/min, să zicem˝.

Porsche 991 facelift turbo era AEx (2)

Dacă la capitolul performanţe am primit asigurări că nu va fi nimeni nemulţumit, semne de întrebare au apărut, cum era şi normal, în ceea ce priveşte sunetul. Se ştie că un Porsche 911 se aude într-un fel aparte, o marcă înregistrată a motoarelor boxer. ˝Sunetul nu va fi o problemă! Uitaţi-vă doar la actualul 911 Turbo. Vi se pare că nu sună bine? Este impunător şi expresiv, cum şi Golf r, de exemplu, are un sunet foarte plăcut, chiar dacă este supraalimentat, chiar dacă discutăm despre un motor cu patru cilindri. Ce pot să vă promit este că nu se va pierde din farmecul unui motor Porsche, chiar dacă vor interveni turbosuflante în joc.˝

Tot Heinz-Jakob Neusser a explicat şi că ˝supported e-charging˝ este o tehnologie care este dezvoltată pentru a compensa turbo lag-ul; dn detaliile oferite se pare că turbosuflantele vor fi asistate electric şi se vor activa mai repede decât până acum.

Porsche 991 facelift turbo era AEx

Şi chiar dacă responsabilul grupului nu a oferit date concrete, este oarecum logic faptul că 991.2 va veni cu motoare cu capacitate cilindrică micşosată, chiar şi sub 3 litri, şi cu reduceri însemnate pentru emisiile poluante şi pentru consum. Totuşi, ca o veste bună pentru purişti. Nu toate motorizările vor fi turbo, existând şi excepţii (ca de exemplu declinaţia GT3/GT3 RS).

˝Cu toate noutăţile cu care vom veni, este destul de clar, totuşi, că în ceea ce priveşte maşinile cu caracter sportiv vădit vom păstra o linie clasică, adică vom lasă loc în gamă şi unei motorizări aspirate, de turaţie înaltă. Dacă ai în casă un motor cu aspiraţie naturală, care poate ajunge la 10.000 rot/min şi pe care îl poţi asocia unui automobil super-sport… ei, asta este cu adevărat special!˝.

Adaugati comentariu