După ce și-a asociat imaginea cu cea a playmate-ului pe 2016, Fiat 124 Spider apare și pe ecrane. Și nu oricum, ci în două dintre cele mai inspirate spoturi pe care le-am văzut în ultima vreme.

După ce ne-am distrat cu metoda Volvo de a jefui mașinile de pe autostradă și am admirat stilul sobru al coreenilor de la Hyundai, este rândul lui Fiat 124 Spider să ne arate calitățile prin două reclame cum numai italienii știu să facă.

Deși relevă aceeași latură sălbatică a cabrioletei, cele două spoturi n-au nimic în comun. În primul dintre ele, modelul italian stimulează, pe cale naturală, cele mai ancestrale simțuri ale unui bunic dornic de aventuri inaccesibile. O tură la volanul italiencei este suficientă pentru a-i dărui o a doua tinerețe și a-l repune în joc. Iar concluzia – ”We’re back!” – care face referire mai ales la cea de-a doua generație a modelului, reprezintă frișca de pe…în fine…cireașa de pe tort.

Reclama Fiat 124 Spider

Aproape în contrast cu prima reclamă, al doilea spot, deși evocă tot spiritul liber al modelului, o face într-un mod relaxat și mult mai armonios. Cele trei elemente – istoria, reprezentată de prima generație a modelului, tehnologia – simbolizată prin actuala versiune și libertatea, dată de zborul lin al vulturului, se îngemănează într-o poveste bine regizată.

În concluzie, italienii sunt cel puțin la fel de buni în a-și promova produsele, pe cât sunt în a le fabrica. Spun asta pentru că, deși nu e simplu să faci o reclamă bună, Fiat a reușit din plin, începând cu ideea, continuând cu punerea în scenă și încheind cu mesajul.