Galeria Țiriac Collection în variantă extinsă cu peste 150 de modele

Tiriac Collection

Începând cu data de 30 aprilie 2015, Țiriac Collection, singura colecție personală de mașini din România deschisă publicului, va fi din nou accesibilă pasionaților de cai putere, de data aceasta în varianta extinsă cu o suprafață de 4300 mp, dublu față de spațiul inițial. Galeria găzduiește în prezent peste 150 de modele excepționale de mașini și motociclete, care însumează mai mult de 30.000 CP.

De data aceasta, în centrul atenției va fi modelul LaFerrari, primul model hibrid al mărcii italiene. Construit în serie limitată de 499 de unități, modelul a putut fi achiziționat strict de către clienți atent selectați de producător. Pentru a-și atinge obiectivele legate de performanțele modelului LaFerrari, constructorul italian a apelat la experiența echipei din Formula 1 în ceea ce privește alegerea materialelor și a mizat pe abilitățile lui Rory Byrne, designer celebru al F1, responsabil pentru nu mai puțin de 11 titluri mondiale câștigate de echipa italiană în curse.

Țiriac Collection include și o galerie de modele Mercedes celebre, de la 540K Roadster și 600 Pullman până la modele moderne exclusiviste ca SLR Stirling Moss, CLK DTM AMG sau E 60 AMG.

Limitele de producție ale unităților incluse în galeria Țiriac Collection sunt reprezentate de modelul LaFerrari (2014) și cvadriciclul Hurtu 3 ½ (1899), cea mai veche mașină expusă și totodată cel mai vechi exemplar Hurtu cunoscut.

Fiecare unitate inclusă în galeria Țiriac Collection este unică și reprezintă o piatră de hotar în istoria transportului motorizat. Astfel, prezentarea Duesenberg Model J (1930), concepută ca o alternativă americană la prestigioasele mărci europene precum Rolls-Royce, Hispano-Suiza, Isotta-Fraschini sau Mercedes-Benz, a zguduit industria auto din Statele Unite și a oprit chiar tranzacțiile care se realizau la momentul respectiv la New York Stock Exchange. Unitatea inclusă în varianta extinsă a galeriei este unică în lume, al doilea astfel de model fiind transformat într-o berlină. Modelul expus a aparținut inițial actorului Tyrone Power. Duesenberg este primul producător auto care a aranjat pedalele în ordinea în care acestea sunt distribuite și astăzi: ambreiaj, frână și accelerație.

Un alt exemplar de excepție găzduit de galerie este Cord 812 Custom Beverly (1937), model însoțit de un certificat A.C.D. Certified Category 1 Original, care atestă autenticitatea tuturor pieselor componente. Cord 812 este un reper în industria americană a designului auto.

Dodge Charger R/T (1968), unitate expusă de asemenea în varianta extinsă a galeriei, este considerată a fi cea mai atrăgătoare mașină puternică a anilor 1960.

Stutz Blackhawk (1974), un alt punct de atracție al colecției, poate accelera de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde și atinge o viteză maximă de 210 km/h. Caroseria modelului Blackhawk a fost realizată manual în atelierele Carrozzeria Padane din Modena, în Italia, iar din 1972 la Carrozzeria Saturn din Cavallermaggiore, lângă Torino. Al doilea prototip Stutz construit la Padane a fost primul model Stutz Blackhawk vândut vreodată, și nu oricui ci starului Elvis Presley. Mașinile Stutz erau recunoscute pentru succesul în curse și recordurile de viteză. Producția s-a oprit în 1935 după 35.000 de unități realizate.

Numele Pierce Arrow Model B (1930) este sinonim cu luxul și opulența în industria auto alături de mărci precum Cadillac, Packard și Rolls-Royce. Familii regale, șefi de stat și numeroase celebrități au deținut un astfel de autoturism, inclusiv Împăratul Hirohito al Japoniei, Șahul Persiei sau președinții Statelor Unite Woodrow Wilson, William Howard Taft, Franklin Roosevelt și John D. Rockefeller.

Elvis Presley era un mare fan Cadillac, iar Țiriac Collection reunește câteva exemplare de excepție ale mărcii, printre care se numără Cadillac Eldorado Biaritz (1959), Cadillac Torpedo Touring (1912) și Cadillac Sixty Special (1957). Modelul din urmă, Sixty Special, se remarcă dintre celelalte modele Cadillac datorită profilul său complet nou și interiorului elegant, care îl recomandă ca unul dintre cele mai dramatice autoturisme din toate timpurile. Designul distinct al aripilor sale, finisajele cromate pline de stil și îmbinările luxoase îi confirmă statutul de autoturism de o frumusețe deosebită.

Nu în ultimul rând, o altă unitate care își merită locul în colecție este Chrysler Town and Country (1949), o adevărată expresie a vremii în ceea ce privește statutul social. Modelul prezentat este decapotabil, vopsit în culoarea Ocean Blue, cu o tapițerie albastru cu alb. Are jante cromate, anvelope cu flancul alb, ceasuri de bord și radio în dotări, alături de un plafon retractabil din pânză acționat electric. Chrysler Town and Country era considerată a fi mașina perfectă pentru călătoriile de vară.

Țiriac Collection găzduiește de asemenea cinci motociclete – Indian Scout 741 (1943), MV Augusta 175CST “Disco Volante” (1953), Harley Davidson FLH 80 Electra Glide (1979), Honda GL 1500C Valkyrie (1998) și Harley Davidson WL (1941), alături de scuterul Piaggio Vespa PX200 Mad Rat By Aristide & Honore (1989).

Galeria, situată pe Calea Bucureștilor nr. 289, vizavi de Aeroportul Internațional Henri Coandă, poate fi vizitată de vineri până duminică în intervalul orar 10:00-19:00. Excepție face ziua de joi, 30 aprilie 2015, când galeria va fi deschisă în urma relansării oficiale, în același interval orar.

Adaugati comentariu