Coreenii tocmai au prezentat un miniclip cu sunetul eșapamentului viitorului hot-hatch Hyundai i30 N. Primele impresii? Bestial, la propriu! Se potrivește, însă, toată gama de zgomote cu filosofia mașinii?

Eșapamentul ăsta sună atât de dur, încât, dacă-l scoți la o plimbare prin Afghanistan, riști să te întorci acasă ciuruit! Sună precum un Mini JCW pe steriozi, precum un Golf GTI echipat cu sistem de evacuare Akrapovic. Iar comentariile userilor de pe internet apreciază din plin toate pocnetele, pârâiturile, pufăiturile și orice alte sunete cu ”p” mai produce. Întrebarea este, însă, cum se vor împăca viitorii proprietari de Hyundai i30 N cu un zgomot atât de dur?

Coreenii trebuie să țină cont că nu toate miile de admiratori de pe internet vor achiziționa exemplare. Iar cei care o vor face, își vor dori să aibă parte și de confortul sonor de-acum proverbial al mașinilor produse de Hyundai. Dacă ascultăm sunetul produs de hot-hatchurile concurente, precum VW Golf GTI, Mini Cooper S sau Ford Focus ST, o să remarcăm o notă mai reținută, care să le facă dezirabile atât în ochii celor mai sportivi dintre clienți, cât și în cei ai celor mai relaxați dintre sportivi. Iar cei care-și doresc un eșapament extrem de zgomotos, au la dispoziție versiunile de top ale hot-hatchurilor de mai sus, adică VW Golf R, Mini JCW sau Ford Focus RS.

Hyundai i30 N

Avem, deci două posibilități: fie divizia N de la Hyundai va oferi viitorul model sportiv în două variante de putere, iar acesta este sunetul celei mai potente, fie singura variantă disponibilă, ce va fi capabilă să dezvolte aproximativ 260 CP, va beneficia de cel puțin două moduri de funcționare a eșapamentului, ce vor fi schimbate prin acționarea unei valve de pe traseul evacuării. Tind să cred că Hyundai va lua în calcul și dezvoltarea unui model cu putere mai mică, dat fiind faptul că prăpastia dintre cei 135 CP ai actualului GDI și cei 260 CP ai viitorului Hyundai i30 N este enormă!

Sursa foto: AutoCar