Hyundai Ioniq: Prius din Coreea și trei opțiuni de propulsie

hyundai-ioniq (1)

Toyota Prius are un nou rival. Hyundai Ioniq, prima mașină din lume oferită în trei versiuni de propulsie distincte sosește la Salonul Auto de la Detroit. Primele informații oficiale.

În premieră, Ioniq va putea fi comandat în format hibrid, plug-in hibrid și 100% electric. Modelul coreean devine, astfel, un pionier în segmentul modelelor eco. Hyundai are planuri mărețe. Rivalului lui Prius i se va alătura și un crossover de clasă compactă, produs sub sigla Kia. La baza ambelor modele va sta o platformă completă nouă, dedicată exclusiv modelelor electrice sau hibride ale concernului coreean.

Șasiul este realizat din oțel ultra-rezistent în proporție de 53% și aluminiu, același material din care sunt construite și brațele suspensiilor, capota sau hayonul. Bateriile Li-Ion Polymer sunt montate sub bancheta posterioară, suspensia spate fiind independentă.

hyundai-ioniq (2)

Designul noului Hyundai Ioniq este unul dictat de aerodinamică, silueta plonjată a caroseriei amintind de primele generații ale concurentului japonez. În contrast cu Prius, însă, constructorul coreean a ales să reinterpreteze tema eco într-un stil vădit mai elegant, inspirat de ultimele creații ale brandului – bine primite de public.

Interiorul urmează aceeași direcție conservatoare. Layoutul planșei de bord este un melanj de elemente preluate de la noile Tucson și Elantra. Consola centrală este dominată de un display tactil generos, dedicat sistemului multimedia compatibil cu cele mai recente standarde Apple CarPlay și Android Auto.

hyundai-ioniq (3)

Prima versiune disponibilă la debut va fi cea hibridă, conform specificațiilor confirmate de producătorul coreean puterea/cuplul maxim dezvoltate de cele două motorizări fiind de 105 CP pentru unitatea termică pe benzină 1.6 GDI cu patru cilindri și injecție directă în șase puncte (presiune 200 bar), respectiv 44 CP pentru propulsorul electric, montat tot pe puntea față.

Resursele sunt transmise exclusiv roților anterioare cu ajutorul unei cutii DCT cu dublu ambreiaj și șase trepte. Aceasta se laudă cu o eficiență record de 97,5% și nu este identică cu transmisia cu șapte trepte existentă în gama Hyundai, fiind proiectată de la bun început pentru noua linie de modele eco.

ioniq-tech-details-b

Consumul mediu este estimat de Hyundai la 4,5 l/100 km. Specificațiile tehnice pentru celalalte două variante de propulsie vor fi comunicate ulterior.

Adaugati comentariu