Mercedes GLC F-Cell: SUV premium alimentat cu hidrogen

mercedes-glc-f-cell-suv

Mercedes GLC F-Cell este primul SUV premium de serie propulsat cu ajutorul tehnologiei pilei de combustie pe hidrogen. Acesta va fi produs pe scară largă de Mercedes și va fi lansat în 2017.

GLC F-Cell va fi animat de un un motor electric care va fi alimentat cu energie produsă la bord de către pila de combustie pe bază de hidrogen – așa-zisul sistem de propulsie F-Cell, cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri.

Hidrogenul intră în reacție cu oxigenul, rezultând energie electrică, căldură și apă. Un invertor transformă curentul continuu din pila de combustie în curent alternativ pentru motorul electric. Energia în exces, nefolosită pentru propulsie, precum și cea recuperată în timpul frânării este înmagazinată într-o baterie litiu-ion de 9 kWh, care poate fi, de asemenea, încărcată la priză.

glc-f-cell-platform

Pila de hidrogen este amplasată sub capota din față, în timp ce motorul electric și bateria sunt localizate deasupra suspensiei spate. Rezervorul de hidrogen se află tot în spate, chiar sub podea, în dreptul banchetei.

Unitatea compactă de propulsie a fost concepută pentru a avea loc sub capota unui GLC convențional. Spre deosebire de modulele pilelor de combustie anterioare folosite de Mercedes pentru B-Class, spațiul necesar pentru noua unitate este acum cu 30% mai mic. Performanța acestui sistem a crescut cu 40%, iar costurile de producție s-au redus semnificativ.

Adaugati comentariu