Nissan SUA spune că noul Maxima SR e mai rapid ca BMW 328i

maxima - autoexpert.ro

În clasicul stil de promovare al mărcilor din SUA, Nissan a realizat (comandat?) un clip video împreună cu o „firmă independentă” în care noul Maxima SR apare ca un sedan sportiv capabil să învingă concurența din Germania și Japonia.

Cei trei concurenți sunt un BMW 328i, un Audi A4 2.0T și Acura (Honda) TLX V6 Tech – cu alte cuvinte, două mașini cu motoare de doi litri și 245 (BMW) respectiv 225 (Audi) cai putere și încă o japoneză cu un motor V6 de 3,5 litri și 290 cai putere.

Nissan Maxim SR, pe de altă parte, vine cu un V6 de 3,5 litri și 300 de cai putere, fiind deci una dintre cele două mașini cu cilindree de 3,5 litri și cea mai puternică dintre toate cele patru comparate. Premisele sunt bune pentru Nissan care ar trebui să spulbere concurența.

Doar că un motor mare amplasat în față coroborat cu tracțiunea față (la fel ca Audi și Acura) nu ajută atunci când scopul tău este să dai ture pe un circuit. Dacă circuitul în cauză nu este unul tehnic, în schimb – și trebuie să recunoaștem că ne scapă în momentul ăsta desenul pistei de pe Buttonwillow Raceway Park West Loop, acolo unde a avut loc testul – puterea mai mare constituie un avantaj important în timp ce tracțiunea față nu mai influențează semnificativ.

După parcurgerea celor 2,8 kilometri ai pistei sub atenta supraveghere a „organizației independente și obiective” numită AMCI Testing, rezultatul a fost ăsta: Nissan Maxima SR, evident, câștigă, însă cu mai puțin de o secundă în fața BMW-ului (0,98), la 2,08 secunde în fața Acurei și cu 2,71 de secunde mai rapid decât Audiul A4.

Nissan încearcă să ne convingă că ăsta e un rezultat bun, însă mai puțin de o secundă față de o mașină cu 60% din cilindreea proprie nouă nu ni se pare chiar un motiv de laudă, chiar dacă niște linii punctate încearcă să ne arate cât de puțin se înclină Nissanul în același viraj față de BMW – cu atât de multă putere în plus, undeva trebuie să se fi pierdut, iar opțiunile se reduc la doar două variante: fie viteza înviraje era mai mică, fie tracțiunea disponibilă la ieșrea din viraje nu permitea punerea puterii pe asfalt.

În plus de asta, singurul concurent direct real al Nissanului Maxima este Acura TLX, celelalte două modele făcând parte din segmentul premium, acolo unde Nissan este reprezentat de Infiniti, deci comparația este oricum forțată.

Clipul, însă, merită văzut măcar pentru tehnologia folosită de cei de la AMCI Testing care au filmat întrecerea cu camere sincronizate, fiind capabili să suprapună imaginile pentru a putea vedea exact diferența dintre cele patru mașini pe o anumită porțiune a circuitului.

https://www.youtube.com/watch?t=16&v=zmknk4w8dhA

Adaugati comentariu