Cele mai noi rezultate EuroNCAP aduc în atenția publicului nivelul de siguranță oferit de două modele din segmente diametral opuse: noua generație a sedanului de clasă mare BMW Seria 5 și utilitara Fiat Doblo.

Nu este probabil nicio surpriză că noul BMW Seria 5, nume de cod G30, a obținut calificativul maxim, de cinci stele. La capitolul siiguranța pasagerilor adulți, noul Seria 5 a înregistrat un scor excelent, de 91 puncte, singurul reproș adresat modelului BMW vizând airbagul pentru genunchii șoferului, care s-a activat mai lent decât în mod normal. BMW spune, însă, că în testele interne problema nu a fost observată, fiind, astfel vorba despre o anomalie aferentă exclusiv exemplarului testat de EuroNCAP. Cu titlul marginal au fost catalogate și protectia de la nivelul gâtului șoferului, în contrast cu rezultatele fără reproș obținute la impactul lateral.

Pasagerii copii beneficiaza, de asemenea, de o protectie de inalt nivel, punctajul aferent acestui test fiind de 85%. A existat și o critică referitoare la forțele relativ ridicate la care este expusă zona pieptului, în cazul unui copil de 6 ani. În ceea ce privește protecția pietonilor și sistemele de asistență, limuzina germană a fost punctată cu 81%, respectiv 59%. Sistemul de frânare automată a funcționat impecabil, inclusiv în regim de autostradă, impactul cu alte vehicule sau obiecte fiind evitat de fiecare dată. BMW Seria 5 este dotat, de asemenea, cu o capotă activă, bara de protecție suficient de maleabilă în cazul unui impact cu un pieton fiind la rândul ei notată pozitiv.

Al doilea model testat de EuronCAP este Fiat Doblo, în vesiunea de transport pentru persoane. Aceasta a primit doar 3 stele din cele 5 posibile. În dreptul siguranței pasagerilor adulți, experții EuroNCAP au acordat 75 puncte. Cea mai mare problemă este reprezentată de airbagul ineficient al șoferului, contactul dintre capul acestuia și volan nefiind evitat în totalitate.

Un alt capitol slab punctat, cu numai 46%, a fost cel al siguranței pasagerilor copii, protecția oferită în zona gâtului fiind deficitară. În lipsa unor sisteme de asistență moderne, Doblo a încheiat testul EuroNCAP cu un scor Safety Assist de numai 25%, iar pietonii nu sunt nici ei mult mai „fericiți”, contactul dur al manechinului cu capota și marginea inferioară a parbrizului echivalând cu un punctaj final de 57%.