Noua Mazda CX-5 e aici. Primele poze și detalii oficiale

noua-mazda-cx-5 (1)

Noua Mazda CX-5 a fost dezvăluită oficial, la Salonul Auto de la Los Angeles. A doua generație a SUV-ului nipon adoptă calea evoluției, cu un design familiar și mai mult spațiu interior.

La exterior, a doua generație Mazda CX-5 rafinează liniile dinamice ale modelului precedent. Montanții față sunt poziționați cu 3,5 cm mai în spate, pentru un aspect mai agresiv, în timp ce lățimea a crescut cu 1 cm, evident, cu scopul obținerii unei libertăți de mișcare superioare la nivelul umerilor. Ampatamentul este neschimbat, la 2.700 mm, dar lungimea s-a redus sensibil cu 5 mm. Suspensia spate este în continuare de tip multilink.

Dacă profilul și proporțiile generale ale caroseriei sunt în general identice cu cele ale primei generații CX-5, blocurile optice și grila mai fine sunt inspirate de cele ale fratelui mai mic, CX-3. Și nuanța exterioară tipică Mazda, Soul Red, a suferit o evoluție, acum fiind intitulată Soul Red Crystal, pentru a descrie saturația cromatică îmbunătățită cu 20%.

Volumul de încărcare al portbagajului a fost mărit cu 5 litri, măsurând 505 litri, în timp ce bancheta poate fi rabatată în continuare în două trepte, inclusiv de la butoanele dedicate din portbagaj. Display-ul color de 7 inch al centralei multimedia HMI MZD este acum montat independent de consolă, meniul fiind controlat în continuare cu ajutorul unui controller rotativ.

noua-mazda-cx-5 (7)

Ecranul computerului de bord, plasat între ceasurile de bord, se bucură de o diagonală mai generoasă, de 4.6 inch. În plus, head-up display-ul panoramic montat deasupra ceasurilor de bord afișează un spectru mai larg de informații, iar levierul cutiei de viteze (cu tot cu tunelul median) a fost ridicat cu 60 mm la modelele cu transmisie automată, respectiv cu 40 mm la cele manuale.

Gama de motorizări va deveni mai eficientă, însă va rămâne în mare parte neschimbată. Noua Mazda CX-5 va fi disponibilă alături de propulsoarele familiare, un diesel de 2,2 litri Skyactiv-D și două motoare aspirate pe benzină Skyactiv-G de 2 și 2,5 litri, cuplate la transmisii manuale sau automate cu șase trepte. Specificațiile exacte ale motoarelor vor fi anunțate ulterior. Tracțiunea față va fi standard, sistemul 4×4 Mazda i-Active putând fi comandat opțional pentru toate versiunile.

Poate cea mai mare noutate este reprezentată de sistemul G-Vectoring Control (ajustează cuplul în curbe, direct proporțional cu unghiul de rotire al volanului, pentru o precizie direcțională mai mare și un ruliu redus), care promite o dinamică superioară, în ton cu rigiditatea torsională cu 16% mai ridicată a caroseriei – rezultat al folosirii oțelului ultra-rezistente la nivelul montaților față și a structurii caroseriei. Pachetul de sisteme de asistență i-Activesense include funcții noi, precum recunoașterea semnelor de circulație și pilotul automat inteligent, cu senzori radar și posibilitatea frânării automate.

noua-mazda-cx-5 (8)

Adaugati comentariu