Noul BMW Seria 5: primele poze și informații oficiale!

Noul BMW Seria 5

Așteptarea s-a încheiat: în sfârșit, bavarezii publică datele oficiale ale noului BMW Seria 5. Iar acestea impresionează, fiind superioare actualei generații în orice privință.

Pe 11 februarie, când va fi lansată, a șaptea generație a legendarului model bavarez va îmbina tehnologia rafinată cu designul clasic, tipic BMW. La exterior, suprafețele amplu profilate completează muchiile ascuțite, creând un aspect dinamic. Masca față activă favorizează obținerea unui coeficient de rezistență la înaintare de top în segment, de până la 0,22, fiind flancată de farurile rotunjite, generos dimensionate, cu tehnologie LED adaptiv (oferit standard) și sistem de asistență la utilizarea fazei lungi.

Noul BMW Seria 5

Dimensiunile exterioare sunt sensibil crescute față de actuala versiune (+36 mm în lungime, +6 mm în lățime, +2 mm în înălțime și +7 mm la ampatament), dar liniile fluide le maschează bine. Beneficiul principal este la nivelul volumului portbagajului, care măsoară acum 530 l, dar și la nivelul spațiului la genunchi, semnificativ mai mare decât la actuala versiune. În pofida plafonului plonjat spre spate, și spațiul la cap a crescut.

Noul BMW Seria 5

Silueta este dominată de habitaclul poziționat spre spate care, combinat cu consola față scurtă, creează dinamism. Stopurile se întind puternic spre zonele laterale ale mașinii, unind suprafața laterală cu zona posterioară. Bavarezii au menținut semnătura luminoasă în forma literei L, dar au inclus eșapamente dispuse simetric pe ambele părți la toate versiunile de motorizare. Forma lor diferă, acestea putând fi circulare, trapezoidale sau dreptunghiulare. Sub mașină, noile elemente de dirijare a fluxului de aer nu numai că mențin Cx-ul la valori reduse, ci măresc și apăsarea la viteze ridicate, îmbunătățind semnificativ ținuta de drum.

Noul BMW Seria 5

O paletă de 11 culori metalizate și două nemetalizate va fi disponibilă la data lansării, ulterior alăturându-se în ofertă alte 8 nuanțe BMW Individual, fiecare dintre ele putând fi combinate cu 17 modele de jante din aliaj între 17 și 20 de inch. Două pachete de personalizare stau la dispoziția clienților: Sport Line și Luxury Line. Cei foarte pretențioși, pot opta pentru pachetul M Sport, disponibil încă de la lansare.

Noul BMW Seria 5

Dincolo de spațiul interior crescut, izolarea fonică atent studiată, superioară actualei generații, permite un confort acustic de top și evidențiază sunetul opțional Bowers & Wilkins, cu amplificator pe 10 canale și 16 incinte acustice. Pasagerii beneficiază acum de buzunare în uși, capabile să găzduiască sticle de până la un litru și de suporți mai adânci pentru dozele de băuturi din consola centrală, care ușurează accesul la butoane pe deasupra lor. Ocupanții locurilor din față pot fi delectați opțional cu scaune cu masaj ce încorporează 20 de perne de aer, fiind totodată ventilate și încălzite. Există de acum posibilitatea de a seta o limită de temperatură pentru încălzirea volanului și a scaunelor! Reglajele electrice ale scaunelor sunt figurate intuitiv pe display-ul central, precum în cazul Seriei 7.

Noul BMW Seria 5

Tot de la Seria 7 provine și posibilitatea de a controla principalele sisteme prin gesturi, voce, touchscreen de 10,25 inch, butoane sau controller iDrive. Informațiile principale sunt afișate șoferului și pe display-ul head-up color, cu 70% mai mare decât la actuala generație, ce beneficiază de rezoluție 800 x 400 pixeli.

În sfârșit, ajungem și la motoare. Construcția din aluminiu și sistemul TwinPower Turbo combină eficiența maximă cu dinamica de top. Versiunile diesel beneficiază de injecție directă cu presiune de până la 2500 de bari și de turbină cu geometrie variabilă. Toate motoarele sunt conforme cu normele Euro6.

La data lansării, vor fi disponibile două motoare pe benzină (530i și 540i) și două motoare diesel (520d și 530d), cu 4 și 6 cilindri. Din luna martie 2017, acestora li se vor alătura și alte variante: 530e iPerformance, 520d EfficientDynamics Edition și M550i xDrive. Cu excepția modelului 520d, care este cuplat în varianta de bază la o cutie manuală cu 6 trepte, toate celelalte modele sunt combinate standard cu transmisia Steptronic cu 8 trepte. Principalele lor detalii sunt în tabelele de la sfârșitul articolului. Toate motoarele beneficiază de tehnologia SYNTAK, care reduce semnificativ zgomotul și reține căldura, scăzând consumul.

Noul BMW Seria 5

Și cum puterea este nulă fără control, cel mai de succes sedan de lux de pe planetă vine cu suspensie față cu două brațe și suspensie spate multilink cu 5 brațe, ambele noi, realizate dintr-o mare cantitate de metal ușor. Masa acestora este mai scăzută și rigiditatea mai ridicată, stabilitatea și consumul fiind implicit ameliorate. În meniu se află și puntea spate direcțională, acum disponibilă și în combinație cu transmisia integrală xDrive (aidoma Seriei 7), pentru manevrabilitate de top la viteze mici și stabilitate pe virajele abordate la limită. Diferența de greutate față de actuala generație este de până la 100 kg și, împreună cu motoarele optimizate, asigură o eficiență ameliorată cu până la 12%.

Noul BMW Seria 5

Privitor la sistemele de rulare semiautonomă, de-acum asistența la păstrarea benzii de rulare este disponibilă până la 210 km/h, iar în lista de dotări apar în premieră asistența la schimbarea benzii de rulare și Intelligent Speed Assist, care combină pilotul automat adaptiv cu recunoașterea limitelor de viteză. Totodată, vehiculele BMW conectate pot schimba informații despre pericolele din trafic.

Există noi sisteme care ajută șoferul să detecteze locurile de parcare de pe marginea drumului: On Street Parking Information și Park Now. Iar dacă locul de parcare este prea strâmt, nicio problemă: cheia inteligentă preluată de la Seria 7 parchează mașina fără ca șoferul să fie la volan.

De îndată ce vom avea mai multe informații, vi le vom prezenta.

Model530i (xDrive)540i (xDrive)520d (xDrive)530d (xDrive)
MotorL4, turboL6, turboL4, turbodieselL6, turbodiesel
Cilindree1.9982.9981.9952.993
Putere maxima/turație (CP/rpm)252/5.200 - 6.500340/5.500 - 6.500190/4.000265/4.000
Cuplu maxim (Nm/rpm)350/1.450-4.800450/1.380 - 5.200400/1.750 - 2.500620/2.000 - 2.500
Transmisiespate (integrală)spate (integrală)spate (integrală)spate (integrală)
Cutie de viteze8 tr. Aut.8 tr. Aut.6 tr. Man / 8 tr. Aut.8 tr. Aut.
L/l/h (mm)4.935/1.868/1.4664.935/1.868/1.4664.935/1.868/1.4664.935/1.868/1.466
Ampatament (mm)2.9752.9752.9752.975
Volum portbagaj (l)530530530530
Accelerație 0-100 km/h (s)6,2 (6,0)5,1 (4,8)7,7/7,6 (7,6)5,7 (5,4)
Consum mediu (l/100 km)5,4 (5,7)6,5 (6,7)4,1/4,0 (4,2)4,5 (4,7)
Emisii CO2 (g/km)126 (133)150 (156)108/107 (112)118 (125)
Model530e iPerformance520d ED EditionM550i xDrive
MotorL4, turboL4, turbodieselV8, turbo
Cilindree1.9981.9954.395
Putere maxima/turatie (CP/rpm)252/4.400 - 6.500190/4.000462/5.500
Cuplu maxim (Nm/rpm)420/1.450-4.000400/de la 1.750650/1.800
Transmisiespatespateintegrala
Cutie de viteze8 tr. Aut.8 tr. Aut.8 tr. Aut.
L/l/h (mm)4.935/1.868/1.4664.935/1.868/1.4664.935/1.868/1.466
Ampatament (mm)2.9752.9752.975
Volum portbagaj (l)530530530
Accelerație 0-100 km/h (s)6,27,54,0
Consum mediu (l/100 km)2,03,98,9
Emisii CO2 (g/km)46102204

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Noul BMW Seria 5: primele poze și informații oficiale!

Adaugati comentariu