Noul Mercedes-Benz Clasa E a sosit în România

e-class

Noul Mercedes-Benz Clasa E a fost prezentat oficial publicului și presei de specialitate din România. Ajuns la cea de-a zecea generație, modelul de clasă mare al casei din Stuttgart poate fi comandat începând de la 39.595 euro fără TVA, respectiv 47.514 euro cu toate taxele incluse.

Listele de comenzi vor fi deschise în aprilie, primele exemplare urmând să fie livrate în aproximativ două luni. Prețul de pornire este valabil pentru versiunea E 200, propulsată de un turbo pe benzină de 2 litri și 184 CP. Tichetul de acces în gama diesel se numește E 220 d și costă 50.394 euro cuTVA. Pentru modelul de vârf, E 350 d, socotelile pornesc de la 59.034 euro.

Vor fi oferite patru versiuni de echipare: cea de bază și Exclusive Line au sigla Mercedes pe capotă în timp ce versiunile sportive Avantgarde și AMG Line au sigla Mercedes înglobată în grila radiatorului.

2017-Mercedes-E-Class-22

Privită în detaliu, versiunea diesel entry-level este primul exponent al noii familii de motoare OM 654, cu patru cilindri, configurate pentru a se conforma viitoarelor norme RDE. Noua unitate se caracterizează printr-o distanță mai scurtă între axele cilindrilor (90 mm față de 94 mm înainte), tehnologia Nanoslide și chiulasa și carterul din aluminiu. Deși cilindreea a scăzut de la 2.143 la 1.950 cmc, versiunea cu o turbină dezvoltă acum 195 CP față de 170 CP înainte, iar consumul anunțat este de numai 3,9 l/100 km (emisii de 102 g/km CO2) față de 4,5 l/100 km (117 g/km CO2) la fostul E 220 BlueTec.

Modelul de vârf este animat de un motor diesel cu şase cilindri ce încorporează sistemul SCR şi livrează 258 CP şi 620 Nm. Toate motoarele noii Clase E sunt echipate cu funcția ECO start/stop și transmisia automată de ultimă generație 9G-Tronic cu nouă trepte.

Construit pe platforma MRA, Clasa E dispune de selector Dynamic Select pentru trenul de rulare cu cinci moduri: Comfort, Eco, Sport, Sport+ și Individual. Sunt disponibile trei suspensii de tip DIRECT CONTROL echipate cu un sistem de amortizare selectiv: suspensie confort, suspensie sport Avantgarde coborâtă cu 15 milimetri și caracteristică sportivă, respectiv suspensie sport adaptivă, coborâtă cu 15 milimetri, ce înlocuiește suspensia sport clasică. Opțional, unic în acest segment, Mercedes oferă, ca și la Clasa C, o suspensie pneumatică adaptivă, care permite și reglarea manuală sau automată a gărzii la sol.

2017-Mercedes-E-Class-21

Farurile MultiBeam LED, fiecare cu 84 LED-uri, similare cu cele Matrix LED de la Audi ca mod de construcție, reprezintă o evoluție a sistemului de faruri inteligente ILS.

Planșa de bord este o mixtură între cea de la Clasa C în ceea ce privește consola centrală și cea de la Clasa S în ceea ce privește partea superioară a bordului cu gurile de ventilație și cele două displayuri de 12,3 inch disponibile opțional. Standard, planșa de bord a noii Clasa E va dispune de indicatoare de bord analogice și de display central de 8,4 inch. Până acum, Mercedes nu a fost adeptul indicatoarelor de bord configurabile cum au Audi la TT și noul A4 sau BMW la mai multe modele. Însă Clasa E este primul model care va avea opțional afișaj de bord digital de 12,3 inch configurabil în trei moduri: Classic, Sport și Progressive.

2017-Mercedes-E-Class-8

Un display cu aceeași diagonală de 12,3 inch va fi disponibil opțional pentru centrala Comand. În premieră, pe lângă controller și touchpad, sistemul multimedia poate fi controlat și cu butoanele touch de pe volan. Exact ca la un smartphone, acestea răspund precis la mișcările de glisare orizontale și verticale și șoferul poate controla tot sistemul multimedia fără a mai lua mâinile de pe volan.

Standard, Clasa E va dispune de Active Brake Assist și de Attention Assist, lista de sisteme de asistență și de conducere semiautonomă fiind impresionantă. VEZI LISTA COMPLETĂ AICI.

Adaugati comentariu