OFICIAL: Secretele noului Mercedes-Benz E-Class

2017-Mercedes-E-Class-2

Noul Mercedes-Benz E-Class a fost dezvăluit în avanpremiera debutului oficial de la Detroit 2016. Vă prezentăm în avanpremieră toate detaliile, inclusiv gama completă de motorizări și secretele de design.

Cea de-a cincea generație a Clasei E de la Mercedes-Benz ridică ștacheta pentru toți rivalii săi, interpretând cu multă măiestrie rolul limuzinei dedicată celor care își doresc o maşină semiautonomă, cu un design expresiv, putere pe măsură și un interior exceptional de luxos.

2017-Mercedes-E-Class-21

Noul Mercedes-Benz E-Class se diferențiază clar de predecesorul său prin dimensiunile exterioare mult mai generoase: ampatamentul a crescut cu 65 mm până la 2.939 mm, iar lungimea a fost extinsă cu 43 mm până la 4.923 mm. Nu același lucru poate fi spus, însă, și despre masa la gol. Grație structurii ușoare, greutatea va scădea simțitor. Consolele scurte, capota alungită și un profil cu alură de coupe sunt elementele definitorii ale designului exterior. Cu un coeficient aerodinamic de 0,23, noul E-Class demonstrează nu numai  calități estetice, strădania inginerilor Mercedes influențând reducerea consumului și a nivelulului de zgomot la interior.

La debut, E-Class va fi disponibil în două versiuni de motorizare: E 200, cu un motor turbo pe benzină cu patru cilindri și E 220 d, propulsat de un diesel complet nou cu patru cilindri, cu injecție directă și injectoare piezo-electrice (nume de cod OM654). Ulterior lansării comerciale, alte modele vor completa gama E-Class. Aceasta va include și versiunea plug-in hybrid E 350 e cu o autonomie electrică de 30 km. Motorul său turbo pe benzină de 2,0 litri cu patru cilindri funcționează în tandem cu unul electric pentru a oferi o putere totală de 205 kW/279 CP și un cuplu de 600 Nm.

2017-Mercedes-E-Class-22

Vedeta noii game E-Class va fi noul motor diesel de 2 litri (nume de cod OM654), care vine în două versiuni: 110 kW / 150 CP pentru E 200 d (nu va fi disponibil la începutul vânzărilor) și 143 kW / 195 CP pentru modelul E 220 d, cu un consum mixt în ciclul NEDC de 3,9 litri la 100 de kilometri. Aceste cifre corespund unor emisii CO2 de 102 grame pe kilometru. Pe parcursul anului 2016, Mercedes va extinde gama cu un nou motor pe benzină cu șase cilindri (nume de cod M256) și cu un motor diesel L6 (nume de cod OM656). Construite de la zero, aceste unități au intrat deja în producția pilot la uzina din Unterturkheim, Germania.

Noul motor diesel cu patru cilindri (OM654) și noile motoare pe benzină (M256) și pe motorină (OM656) cu șase cilindri vor avea în comun elemente cu motorul pe benzină de patru cilindri (M274), incluzînd aici cilindrul unic de 500 cmc pe cilindru și distanța de 90 mm între axele cilindrilor.

2017-Mercedes-E-Class-3

În tabăra motoarelor pe benzină, Mercedes-Benz E-Class 2017 va fi oferit alături de o gamă amplă de motoare turbo cu patru cilindri cu o putere variind între 135 și 180 kW (184-245 CP) și de motorul cu șase cilindri menționat anterior, preconizat să furnizeze o putere de 245 kW / 333 CP. Toate motoarele sunt dotate cu sistemul start-stop. Unitățile pe benzină se conformează standardelor impuse de normele de emisii EU 6, noul motor diesel cu patru cilindri fiind deja conform cu normele viitoare. Toate modelele disponibile în momentul lansării sunt combinate standard cu noua transmisie automată cu nouă trepte 9G-Tronic.

 

2017-Mercedes-E-Class-29

Noul E 63 AMG își va face debutul în vara anului 2016, fiind propulsat de către noul motor biturbo V8 de 4,0 litri, oferit în două versiuni, cu aproximativ 600 CP pentru vârful de gamă S.

Alături de suspensia standard cu arcuri din oțel, clienții vor putea alege dintre nu mai puțin de trei variante de suspensii Direct Control, cu sistem selectiv de amortizare: o suspensie confort, una confortabilă avînd caracter mai sportiv, Avantgarde, coborâtă cu 15 milimetri, plus o suspensie extrem de sportivă cu amortizare adaptivă și o gardă la sol redusă cu încă 15 milimetri. Alternativ, noul Mercedes-Benz E-Class poate fi dotat cu suspensia pneumatică. E-Class este, de altfel, sigurul vehicul din segmentul său echipat cu o astfel de suspensie, intitulată Air Body Control. Caracterul Clasei E poate fi modificat în cinci moduri diferite de rulare, prin intermediul sistemului oferit standard Dynamic Select: ,,Comfort“, ,,Eco”, ,,Sport” și ,,Sport +” și setarea adițională ,,Individual”.

2017-Mercedes-E-Class-8

La interior, scaunele sunt atracția principală. Cu forma lor ergonomică, acestea combină confortul la rulare pe distanțe mari cu un aspect sportiv și diferă în ceea ce privește înfățișarea în funcție de linia de echipare aleasă. Bancheta spate poate fi oferită la cerere cu un spătar pliabil în trei segmente (40:20:40). Cotiera centrală include un compartiment de depozitare și două suporturi de pahare. Opţional, se pot comanda display digital pentru indicatoare şi display mai mare pentru sistemul multimedia , fiecare avînd o diagonală de 12,3 inch. Vizual, cele două ecrane fuzionează unitar sub un capac de sticlă fumurie, întregul ansamblu părînd să plutească independent de restul planșei de bord.

2017-Mercedes-E-Class-9

În premieră, butoanele de comandă cu tehnologie touch amplasate pe volan își fac apariția la un vehicul de serie. Ca și ecranul unui smartphone, acestea răspund unor mișcări de glisare orizontale sau verticale. Așadar, ele permit controlul asupra sistemului multimedia prin intermediul unor mișcări de glisare ale degetului. În plus, șoferul poate folosi touchpad-ul clasic și butoanele din consola centrală, care recunosc scrisul de mână.

Versiunile E-Class standard vor primi instrumente de bord analogice tradiționale și un ecran multimedia central de 8,4 inch.

Evident, limuzina nu va rămâne de una singură pentru multă vreme, pentru că noua gamă E-Class va reuni pe lângă  versiunea limuzină (martie 2016), un combi (la mijlocul anului 2016), o variantă coupe (martie 2017) și una decapotabilă (septembrie 2017).

Și asta nu e tot. În plus, Mercedes lucrează la al cincilea model derivat din E-Class, succesorul actualului CLS (martie 2018) și – în loc de versiunea Shooting Brake – la revoluționarul AMG GT4, avînd la bază noul supercar de la Mercedes (septembrie 2018).

Adaugati comentariu