Jaguar F-Pace: primul SUV Jaguar atacă BMW X3 și Mercedes GLC

Jaguar F-Pace (12)

Construit pe noua platformă a mărcii și cu tehnologii la trenul de rulare preluate de la F-Type, primul SUV Jaguar se înscrie ca un rival pentru BMW X3 și Mercedes GLC.

Deși sunt rude de concern, primul SUV din istoria lui Jaguar nu utilizează o platformă Land Rover ci noua platformă Jaguar – Lightweight Aluminium Architecture, folosită și la XE și XF. De altfel, F-Pace se va produce în uzina din Solihull, alături de Jaguar XE.

Ca și în cazul lui XE și XF, F-Pace utilizează un procent important de aluminiu pentru caroserie, care ajunge la 80% în acest caz. Jaguar anunță o masă de numai 1.665 kg pentru versiunea diesel de 2 litri cu transmisie manuală și tracțiune spate. Prin comparație, BMW X3 tot cu transmisie spate, cutie manuală cu 6 trepte și diesel de 2 litri cântărește 1.660 kg, așadar avantajul utilizării aluminiului nu este prea evident.

Jaguar F-Pace (10)

Pe de altă parte, F-Pace are dimensiuni ceva mai generoase decât X3: lungime de 4.731 mm și ampatament de 2.874 mm, care promite mult loc pentru pasagerii din spate. Prin comparație, X3 este cu 65 mm mai scurt iar ampatamentul este cu 60 mm mai mic. Volumul portbagajului în variant standard ajunge la 650 litri, cu 100 litri mai mult decât la X3.

F-Pace vine ca și XE și XF cu un tren de rulare sofisticat cu brațe duble suprapuse pe față și punte spate multilink integral. Cu Torque Vectoring standard și direcție electrică, Jaguar F-Pace promite să devină o referință în materie de agilitate. Suspensia adaptivă Adaptive Dynamics este oferită standard sau opțional funcție de versiune.

Gama F-Pace cuprinde două motorizări diesel – 2 litri diesel cu 180 CP (cu tracțiune spate și integrală în combinație cu o cutie manuală și cu tracțiune integrală cu o cutie automată) și 3 litri diesel V6 de 300 CP cu tracțiune integrală și cutie automată – și trei motorizări pe benzină – 2 litri turbo de 240 CP cu tracțiune spate și cutie automată și V6 de 3 litri turbo cu 340 și 380 CP combinat exclusive cu tracțiune integrală și cutie automată.

Sistemul de tracțiune integrală Intelligent Driveline Dynamics (IDD) este preluat de la F-Type și este orientat spre mai multă dinamică pe șosea. Iar sistemul Adaptive Surface Response (ASR) derivat din Terrain Response de la Land Rover promite mai multă eficiență în teren greu accesibil. Lansat inițial la XF, în cazul lui F-Pace sistemul are și un al treilea mod pentru zăpadă și macadam. ASR vine în combinație cu alte două sisteme Jaguar All Surface Progress Control care asigură plecarea în siguranță de pe suprafețe alunecoase și Low Friction Launch.

Jaguar declară că noul sistem multimedia InControl Touch Pro cu ecran de 10,2 inch este o referință în segment, având un processor quad-core și hard disc. Pînă la opt device-uri pot fi conectat wi-fi în același timp. Harta de navigație poate fi afișată și pe displayul virtual de 12,3 inch al indicatoarelor de bord.

Adaugati comentariu