PRIMUL TEST Mercedes-Benz GLC, cel mai nou SUV premium

mercedes-benz-glc-review (63)

PRIMUL TEST Mercedes-Benz GLC confirmă aşteptările înalte impuse celui mai nou SUV premium din segmentul mediu. Am fost la Strasbourg pentru a vedea dacă urmaşul lui GLK are puterea de a învinge BMW şi al său X3.

Mercedes-Benz GLC rupe orice legătură cu trecutul şi se delimitează clar de predecesorul său, angularul GLK. Mai suav şi mai aerodinamic ca oricând, noul GLC se poziţionează drept alternativa sportivă, cu iz de life-style, la SUV-urile clasice din segment.

Tot nouă este şi platforma sa, arhitectura modulară MRA preluată ad-literam de la fratele mai mic, Clasa C – de aici și simbolul C insinuat în titulatura la fel de proaspătă.

mercedes-benz-glc-review (13)

În ton cu tendinţele din industrie, GLC nu este doar mai semnificativ mai ușor decât GLK (-80 kg), ci afișează și proporții complet diferite, cu cei 4.656 mm lungime (+12 cm), 1.890 mm lățime (+5 cm) și 1.639 mm înălțime (+0,9 cm), ampatamentul de 2.873 mm fiind, de asemenea, cu 118 mm mai generos. Spațiul pentru genunchi în spate a crescut cu 57 mm, în timp ce la nivelul umerilor față/spate GLC oferă cu 54 mm, respectiv 28 mm mai mult. Și nu e vorba de cifre seci, așternute pe hârtie. Interiorul este pur și simplu imens, impresie încolțită încă de la primele secunde petrecute la bordul noului SUV. Portbagajul nu se lasă nici el mai prejos. GLC își eclipsează predecesorul cu 80 litri, oferind un volum de încărcare ce baleiază între 550 litri și 1.600 litri (plus 50 litri), cu bancheta pliabilă în format 40/20/40 complet rabatată.

Postul de conducere trezește amintiri plăcute legate de Clasa C. Consola centrală încadrată de cele cinci guri de aerisire circulare cu finisare metalică, display-ul color independent, scaunele perfect conturate, finisarea fără cusur, nimic nu a fost dat uitării. Dacă modelele entry-level își încântă proprietarii cu un sistem Audio 20 CD înzestrat cu un display color de 7 inch și Bluetooth, upgrade-ul cu titlu opțional se numește Comand Online și se traduce printr-un sistem de navigație profesional și un display superior de 8,4 inch și rezoluție înaltă.

mercedes-benz-glc-review (27)

În materie de motorizări, GLC poate fi comandat alături de trei versiuni cu patru cilindri: GLC 250 echipat cu motorul turbo de 2 litri și 211 CP și două diesel-uri, GLC 220d și GLC 250d, ambele animate de acelaşi diesel de 2,1 litri (M274), în trepte de 170, respectiv 204 CP. Acestea afișează valori similare de consum (5 l/100 km) și sunt cu 19% mai economice, aidoma modelului pe benzină, cu 16% mai eficient (medie de 6,5 l/100 km).

Din 2016, Mercedes va oferi, în premieră, şi o versiune Plug-In Hybrid, GLC 350e 4Matic, identică din punct de vedere tehnic cu recent lansatul C 350e. Astfel, un turbo de 2 litri pe benzină face echipă cu un motor electric de 116 CP, în deja clasicele patru moduri de operare (Hybrid, E-Mode, E-Save și Charge). Rezultatul este o putere totală a ansamblului de 320 CP, gestionată de transmisia 7G-Tronic cu șapte rapoarte. Autonomia în modul de rulare electric este și ea similară cu cea afișată de cel mai verde C-Class, 34 km. Mercedes anunță un consum de numai 2,6 l/100 km și emisii de 60 g/km CO2.

Standard, GLC va fi disponibil alături de o suspensie confort clasică şi de trenul de rulare Agility Control cu amortizoare hidraulice adaptive și diferite reglaje pentru direcție, motor și cutie de viteze ca parte a sistemului Dynamic Select cu cinci programe de condus – ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ și INDIVIDUAL – oferit standard.

Pentru 2.386 euro, Mercedes oferă suspensia pneumatică adaptivă AIR BODY CONTROL, cu reglaj continuu al amortizoarelor ADS Plus. Dacă la modelele cu pachet Off-road suspensia pneumatică AIR BODY CONTROL dispune de cinci moduri de reglare (Slippery, Trailer, Off-road, Incline și Rocking Assist) și se poate ridica cu 30-50 mm sau poate coborî cu 15 mm.

Echiparea de serie include tracțiunea integrală 4Matic, care distribuie cuplul în raportul 45/55% față/spate, nemaifiind un sistem integrat în transmisia automată, ci unul separat, de sine stătător.

mercedes-benz-glc-review (50)

Și dacă tot vorbim de garda la sol, trebuie menționat că la versiunile cu suspensie clasică, acesta este de 181 mm, în timp ce la modele cu pachet Off-road și AIR BODY CONTROL, ajunge la 227 mm. GLC se laudă și cu unghiuri bune de atac și fugă, de 31, respectiv 25 grade, pentru variantele cu pachet Off-road și suspensie pneumatică (22 și 23 de grade pentru cele cu suspensie clasică).

Pentru a fi rege, noul GLC trebuie să se impună, însă, şi în plan dinamic, în faţa unor rivali cu ştate vechi în domeniu, precum BMW X3. Vestea bună este că Mercedes a reuşit imposibilul, noul GLC oferind un melanj ideal între confortul aşteptat de la un SUV de talia sa şi sportivitatea tipică unui automobil mai mic, cu centru de greutate sensibil mai coborât. Poate cea mai mare surpriză este direcţia extrem de comunicativă, ce creează o legătură perfectă între şofer şi maşină, între năzuinţele sale şi reacţiile intempestive ale acesteia.

Motorizarea de vârf, binecunoscutul diesel de 2,1 litri şi 204 CP, alături de care ne-am petrecut majoritatea km parcurşi pe drumurile superbe din împrejurimile Strasbourg-ului, este companionul ideal pentru Mercedes-Benz GLC. Un motor rafinat şi impresionant de elastic, acesta este completat perfect de noua cutie automată cu 9 trepte 9G-Tronic, perla coroanei Mercedes şi singura opţiune disponibilă la lansare. Da, aţi citit bine, noul GLC este primul SUV premium de clasă medie ce renunţă definitiv la serviciile cutiilor clasice manuale.

glc-verdict

VERDICT

Mai mare, mai ușor și mult mai seducător decât predecesorul său, Mercedes-Benz GLC aspiră fără menajamente la titlul de rege al SUV-urilor medii, având de partea sa argumente greu de ignorat: cutie automată cu nouă trepte și tracțiune integrală 4Matic standard, suspensie pneumatică adaptivă extra și o versiune plug-in hybrid, unică în segment.

MAI MULTE IMPRESII DE LA VOLANUL NOULUI GLC, ÎN NUMĂRUL 161 AL REVISTEI AUTOEXPERT, PE PIAŢĂ DIN LUNA AUGUST.

Adaugati comentariu