PSA Peugeot Citroen confirmă posibila preluare Opel

Grupul francez PSA Peugeot Citroen confirmă negocierile purtate cu General Motors privind posibila preluare Opel, divizie europeană a gigantului american.

Dacă fuziunea va avea loc, compania rezultată va deveni al doilea grup auto din Europa, cu o cotă de piață importantă, de peste 16%. Doar VW ar deține mai mult din piața europeană, cu 24 de procente (3,5 milioane mașini). În prezent, PSA are o cotă de piață de 9,5%, iar Opel de 6,7%. În 2016, vânzările Opel au contabilizat 979.427 de mașini, în timp ce grupul PSA Peugeot Citroen a comercializat 1.446.052 automobile. La nivel global, PSA a livrat 3,1 milioane de unități.

GM și PSA nu se află la prima colaborare. În 2012, cele două grupuri au anunțat un schimb de acțiuni, în urma căruia General Motors a achiziționat 7% din PSA, în urma unei majorări de capital a companiei franceze, estimată la 1 miliard de euro. Un an mai târziu, GM a vândut acțiunile, fără a renunța și la înțelegerea privind dezvoltarea de platforme comune și la crearea unui program comun de achiziții de componente.

După retragerea GM, familia Peugeot a rămas acționar majoritar al PSA cu 25% din active. Această participație s-a redus, însă, din nou în 2014, la 13,68%. Aflat într-un impas financiar, grupul francez a vândut în acel an pachete identice, de câte 13,68% din acțiunile companiei, statului francez și producătorului chinez Dongfeng.

Grupul PSA a revenit pe un trend ascendent în ultimii ani, după sosirea lui Carlos Tavares la conducerea companiei. Acesta a lansat un program de reducere a costurilor și a numărului de modele produse de mărcile Peugeot și Citroen, accentul fiind pus pe nișe profitabile, precum cea a crossoverelor mici și compacte.

Brandul german Opel este deținut în proporție de 100% de General Motors. În 2009, după falimentul GM, Opel s-a aflat la un pas de a fi vândut. Tranzacția nu a mai avut loc, iar americanii au preferat să investească în continuare în Opel și chiar să retragă ulterior marca Chevrolet de pe piața din Europa, în 2015. Opel a pierdut 257 milioane de dolari în 2016 și 813 milioane de dolari în 2015.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top