Quantum GP700 vine (foarte repede) din Australia

gp700 - autoexpert.ro (6)

Știu, te uiți la acest Quantum GP700 și-ți spui că arată ca o mașină de Formula 1 desenată de un copil de clasa întâi nu foarte talentat, însă pe de altă parte ți-este imediat foarte clar că e o mașinărie cât se poate de serioasă. 

Produsă de compania cvasi-necunoscută din Australia denumită Quantum Performance Vehicles, această mașină cu doar două locuri cu roțile afară din caroserie se înscrie cu succes în rețeta lansată de Ariel Atom sau, ceva mai recent, KTM X-Bow.

Quantum GP700 vine echipată cu un motor de 2,7 litri în patru cilindri care folosește două turbosuflante pentru a atinge cifra de putere prezentă și în numele modelului, 700 CP și un cuplul maxim de 653 Nm. În același timp, 700 este o cifră care mai are o semnificație atașată lui GP700: masa totală a mașinii. Deci fără a face la fel de mult tamtam precum Koenigsegg Agera One:1, Quantum GP700 are un raport putere/masă de unu la unu.

gp700 - autoexpert.ro (3)

Accelerația promisă de Quantum GP700 este de-a dreptul înfricoșătoare, australienii spunând că mașina poate atinge 100 km/h în doar 2,6 secunde. Mai mult decât atât, grație în mare măsură eleronului uriaș din spate, GP700 poate livra forțe inerțiale de până la 2,5 g în viraje, ceea ce înseamnă o aderență fenomenală și, desigur, viteze foarte mari în curbe. De asemenea, tot aerodinamica îi permite (teoretic) să meargă pe tavanul unui tunel la viteze de peste 280 km/h – viteze pe care le poate atinge. Frânele sunt și ele pe măsură, oferind până la 2 g în cazul unei acționări puternice.

gp700 - autoexpert.ro (4)

În ciuda acestor cifre și a faptului că GP700 a fost dezvoltat, în mod evident, cu gândul la pilotajul pe circuit, mașina este înmatriculabilă și poate circula legal pe drumurile publice. Mașina va fi produsă în număr limitat și fiecare exemplar va primi ajustări individuale în funcție de dorințele clientului. De asemenea, omologările se vor face individual întrucât cerințele pot varia de la o țară la alta.

Dacă ți-am stârnit interesul, iartă-ne pentru ceea ce urmează acum: chiar dacă un preț exact nu poate fi precizat în acest moment, fatidica cifră 700 mai are un ultim rol de jucat pentru că tot ce ni se spune deocamdată este că un model de top va costa „sub 700.000 de dolari”, ceea ce poate să însemne orice, dar cel mai probabil înseamnă că va avea un preț de peste 600.000 de dolari.

Adaugati comentariu