Real gaming: volanul lui Porsche 919 Hybrid

Volan Porsche 919 Hybrid

O fi simplă viața de pilot? Cert, nu. Pe cât de palpitant trebuie să te simți luând virajele la limita aderenței, pe atât de confuz ai putea fi încrecând să găsești setarea ideală din butoanele și comutatoarele de pe volan.

…și volanul reprezintă doar o parte din totalitatea elementelor hi-tech înghesuite în strâmtul cockpit. Să nu uităm de pedale. Da, cele două pedale pe care le apăsăm cu toții atunci când conducem. Sigur, unii dintre noi au chiar 3, dar asta nu-i transformă în piloți. Piloții fie frânează cu stângul și accelerează cu dreptul, fie folosesc tehnica vârf-călcâi, pentru a manevra prompt și eficient ambele pedale cu piciorul drept.

Dar pedalele sunt pistol cu apă pe lângă artileria grea din mâinile unui pilot. Înghesuite pe volanul unei mașini angrenate în Campionatul Mondial de Anduranță, cele 24 de butoane și comutatoare echivalează în complexitate cu utilizarea unui computer. Mai mult, pe spatele volanului mai sunt montate 6 clapete care complică situația. Iar din lipsă de spațiu, restul acestora au fost distribuite pe tabloul de bord!

Privind întregul aranjament, nu pot decât sa-mi imaginez că-ți trebuie multă școală ca s-ajungi doar să le-nveți funcțiile, darămite să le folosești la viteze de până la 340 km/h! Iar pentru a lua decizia corectă, pilotul trebuie să consulte inițial informațiile de pe displayul central situat…ați ghicit, tot pe volan.

Volan Porsche 919 Hybrid

Cele mai des folosite butoane sunt așezate în partea de sus, pe exterior, în raza de acțiune a degetelor mari. Cel mai des utilizat este butonul albastru din dreapta-sus care dă flash-uri mașinilor lente, din clasele inferioare. Propun, deci, montarea unuia și pe volanele mașinilor care circulă pe puținii kilometri de autostradă din România – nu de alta, dar să fie la îndemâna ”profesioniștilor” grăbiți din fire.

Următorul ca importanță, cel roșu din stânga, trimite cuplul imens al motorului electric la roți. Este ca și când toate forțele naturii și-ar da mâna, pentru a împinge bolidul hibrid cu o forță…ceva mai mare decât cea a unui Prius.

Restul comenzilor disponibile pe volanul din fibră de carbon și căptușit cu cauciuc aderent sunt explicate în fotografie. Ce-ar mai fi de spus? Cursa volanului este atât de scurtă, încât să permită principalele reglaje, fără a ridica mâinile, chiar și în cele mai strânse viraje. Cam atât din cockpitul lui Porsche 919 Hybrid. Andreea, ai legătura…

Adaugati comentariu