Test Renault Megane Estate 1.6 dCi Intens

Test Renault Megane Estate

Gama Megane se completează cu al treilea membru. Noul Renault Megane Estate este un break stilat și încăpător. Test cu versiunea 1.6 dCi de 130 CP în echiparea de top Intens. Foto: Bogdan Paraschiv

Cu moda e greu să te pui și uneori e greu să o înțelegi. Breakurile nu mai sunt astăzi la modă deoarece felia lor de piață a fost acaparată de SUV-urile și crossoverele 4×2 în ciuda faptului că breakul continuă să fie alegerea mai practică și mai înțeleaptă. Acesta oferă mai mult loc în portbagaj și consumă mai puțin, având un coeficient aerodinamic mai bun. În ciuda tendinței negative de pe piață, producătorii generaliști continuă să reînnoiască segmentul break compact, venind cu un design mai atractiv și pachete de opțiuni inteligente.

Test Renault Megane Estate

 

Test Renault Megane EstateUnul din exemple este noul Renault Megane Estate, al treilea membru al familiei Megane, recent încununată cu titlul de „Mașina anului în România”. Tendința este de a oferi breakuri mai stilate, designul prevalând în fața capacității de încărcare. Totuși, Renault a reușit să creeze un break foarte elegant și stilat fără a reduce volumul portbagajului față de vechea generație. Astfel, volumul de 580 litri (521 litri VDA) este identic cu al vechii generații. Portbagajul are o formă regulată și practică, bancheta se rabate fracționat 1/3-2/3 ori clasic, ori de la două manete din portbagaj și creează o suprafață perfect plană de încărcare.  În plus, se poate rabata și spătarul scaunului pasagerului față, caz în care lungimea de încărcare ajunge la 2,7 metri, despre care Renault spune că este cea mai mare din clasă. De asemenea, marginea de încărcare este poziționată destul de jos, la 60 cm față de sol.

 

Test Renault Megane EstateFață de vechea generație, noul Megane Estate are proporții mai dinamice, fiind mai scund 58 mm, mai lung cu 45 mm, iar ecartamentele față și spate sunt mai mari cu 45 respectiv 39 mm. De asemenea, ampatamentul este mai mare cu 9 mm. Platforma CMF a Alianței Renault-Nissan, utilizată la dezvoltarea întregii familii Megane, oferă un grad de flexibilitate ridicat, astfel că breakul are un ampatament cu 43 mm mai mare decât la hatchback. De acest lucru profită spațiul pentru genunchi în spate, mai mare decât la hatchback. Conform măsurătorilor noastre, Megane Estate dispune de un spațiu pentru genunchi în spate cuprins între 10 și 41 cm (la hatch valorile sunt între 8 și 39 cm). Din acest punct de vedere, Megane oferă un spațiu la genunchi în spate comparabil cu principalii rivali . Și la cap în spate, spațiul este cu 5 mm mai mare decât în hatch.

Test Renault Megane Estate
Versiunea de top Intens dispune de o tapițerie în combinație velur și piele care arată foarte bine, iar scaunele față și bancheta sunt excelent configurate. Față de vechea generație, Renault a îmbunătățit substantial poziția de condus. Ca și în hatch, poziția de condus este joasă și confortabilă, șoferul stând la doar 48 cm de sol. Niciodată nu am stat mai jos într-un Renault de mare serie.

 

Test Renault Megane EstateMotorul 1.6 dCi de 130 CP este o alegere ideală oferind performanțe apropiate de ale unui motor de 2 litri și costă cam cât unul concurent de 110 CP. Trage foarte bine de la 1.900 rpm în sus având doar un foarte mic gol turbo, iar cuplul de 320 Nm oferă reprize viguroase. În plus, se turează vioi și este silențios chiar dacă în sarcină este o idee mai zgomotos decât 1.5 dCi. La performanțele pe care le oferă este extrem de economic. Pe modul Eco am obținut o medie de 5,9 l/100 km în trafic real.
Totul perfect? Nu chiar, pentru că direcția este foarte fadă. Există posibilitatea de a alege între cinci moduri de rulare însă chiar și pe modul Sport, feedback-ul nu e mai bun. În schimb, pe modul Sport, direcția e puțin mai grea și recomandarea mea este să lăsați direcția pe modul Sport “by default”. Surprinzător însă, față de Megane hatch, suspensia este mai bine reglată și mai confortabilă, iar amortizarea denivelărilor scurte este mai soft. La condus, Megane Estate este, subiectiv, mai plăcut la condus.

Test Renault Megane Estate

Modelul de test avea optional sistemul multimedia R-Link2 cu displayul portret tactil de 8,7 inch, sistem audio Bose cu 10 difuzoare, navigație. Pentru o mașină de volum, este unul din cele mai sofisticate sisteme disponibile, prețul de 1.000 euro fiind la jumătate față de sistemul omolog de la VW. Ergonomia este relativ complicată necesitând un oarecare timp de familiarizare, dar submeniurile sunt totuși logice și ușor de învățat. Păcat doar de butonul de volum total nepractic, cu touch, în loc de buton rotativ și poziționat prea în dreapta, departe de șofer. R-Link2 oferă numeroase posibilități de reglaj, având integrate și reglajele pentru toate sistemele de asistență, reglajele pentru lumina ambientală sau modurile de condus.

 

 

Unele sisteme de asistență sunt opționale, dar sunt oferite la prețuri foarte rezonabile. Pachetul Drive Safely cu frânare activă de urgență și pilot automat adaptiv costă doar 500 euro, iar pachetul Easy Parking cu sistem de asistență la parcare, cameră video pentru marșarier și asistent pentru unghiul mort tot 500 euro, iar head-up displayul costă 340 euro.

Verdict AutoExpert

Test Renault Megane EstateNoul Renault Megane Estate îmbină un design elegant cu un volum de încărcare generos. Motorul 1.6 dCi este o alegere dinamică și economică și are un preț rezonabil, iar trenul de rulare oferă un compromis mai bun decât la hatch. Păcat doar de direcția mai fadă.
DATE TEHNICERenault Megane
ModelEstate 1.6 dCi Intens
Motor/ nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.598
Putere maximă/turație (CP/rpm)130/4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)320/1.750
Transmisiefață
Cutie de viteze6 trepte, manuală
L/l/h (mm)4.626/1.814/1.447
Ampatament (mm)2.712
Volum portbagaj (l)580-1.504
Masă la gol (kg)1.394
Accelerație 0-100 km/h (s)10,6
Viteză maximă (km/h)198
Consum mixt (l/100 km)4,0
Emisii CO2 (g/km)103
Preț (euro cu TVA)20.924

Adaugati comentariu