Sandero RS 2.0: Cel mai rapid Sandero din istorie are 150 CP

sandero-rs-racing-spirit (1)

Renault Sandero RS 2.0, versiunea de înaltă de performanţă a hatchback-ului produs şi sub sigla Dacia, a fost lansată în Brazilia, în ediția limitată Racing Spirit.

Titulatura RS 2.0 anunţă un motor aspirat pe benzină cu cilindreea de 2 litri și o putere maximă de 145 CP, respectiv 150 CP atunci când este alimentat cu etanol. Comparativ cu modelele de serie, cel mai rapid Sandero este echipat cu o transmisie manuală cu șase trepte, ESP, suspensii și direcție sport complet recalibrate și frâne cu discuri pentru toate cele patru roți. Interesantă este apariția butonului RS care permite alegerea unuia dintre cele trei moduri de condus disponibile, Standard, Sport și Sport+, cel din urmă dezactivând temporar sistemul ESP.

Sandero RS 2.0 Racing Spirit propune o imagine dinamică, spiritul sportiv fiind susținut de contrastul puternic dintre caroseria vopsită într-o nuanță exclusivă de negru și inserțiile de culoare roșie prezente la nivelul oglinzilor laterale, al difuzorului (fals) de aer posterior, al prizei de admisie frontale, al etrielelor și al capacelor ce acoperă punctele de prindere centrale ale roților. Alte elemente distinctive ale modelului sportiv Sandero RS sunt evacuarea finală dublă cromată, pragurile suplimentare, eleronul supradimensionat montat deasupra lunetei și jantele negre, cu design special și anvelope sport Michelin PS4 205/45/R17.

La interior, Renault oferă scaune sport cu susținere laterală îmbunătățită, un volan și tapițerii exclusive cu cusături și elemente decorative de culoare roșie. Aceași nuanță este folosită și pentru schimbătorul de viteze sau ramele vitezometrului și ale gurilor de ventilație.

sandero-rs-racing-spirit (5)

Performanțele sunt pe măsura aspectului agresiv al exteriorului. Astfel, cel mai rapid Sandero din istorie accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde (8,0 secunde atunci când motorul funcționează cu etanol) și atinge o viteză maximă de 202 km/h.

Proiectul noului Sandero RS 2.0 a fost coordonat de echipe de ingineri din Brazilia ai constructorului francez, sub atenta supervizare a specialiştilor de la divizia sportivă Renault Sport. De altfel, Renault Sandero RS va fi construit pentru început doar în Brazilia, asemenea versiunii 100% locale GT Line, de asemenea absentă de pe Bătrânul Continent. Sandero RS va deveni, astfel, primul model RS produs de Renault în afara ţării natale.

Avem, însă, și vești proaste. Clienţii din România nu vor avea acces la varianta sportivă Sandero RS, care va fi disponibilă, cel puţin iniţial, exclusiv pe pieţele din America de Sud, acolo unde citadina este cunoscută drept Renault Sandero RS.

sandero-rs-racing-spirit (10)

Adaugati comentariu