Seat Ateca, primul SUV al casei iberice, a fost supus celor mai dure teste de pre-serie, pentru a garanta robustețea tipică unui tot-teren de familie.

Ateca are o lungime de 4,36 metri, cu 2 cm mai puțin decât un Nissan Qashqai și cu peste 30 cm comparativ cu Skoda Kodiak. Ampatamentul este și el identic cu cel afișat de Leon, 2,64 metri, în schimb, lungimea, lățimea de 1,84 metri și înălțimea de 1,6 metri sunt mai generoase cu 10 cm, respectiv 3 și 16 cm. Volumul portbagajului variază în funcție de versiune: 510 litri pentru modelele 4×2 și 485 litri pentru cele 4×4.

La baza gamei de motorizări va sta micul TSI de 1 litru și 115 CP, acompaniat de unitatea mai mare de 1,4 litri și 150 CP, cu tehnologie de dezactivare parțială a cilindrilor. Paleta de motoare diesel va include un TDI de 1,6 litri și 115 CP și două variante 2.0 TDI de 150 și 190 CP. Tracțiunea integrală este opțională (nu și pentru 1.0 TSI și 1.6 TDI), standard fiind oferite tracțiune față și cutii de viteze manuale cu șase trepte. Dieselul de 190 CP vine doar în format 4×4.

Pentru motorizările mai puternice, clienții vor putea specifica și transmisii DSG cu șapte trepte (șase pentru 1.4 TSI 4×4, șapte pentru 4×2), precum și butonul rotativ Seat Drive Profile pentru configurarea modului de lucru al tracțiunii în patru trepte: Normal, Sport, Eco (4×2) și 4Drive (4×4). Dacă variantele 4×4 dispun de suspensie spate multilink, cele 4×2 se vor descurca cu o soluție mai simplă: bara de torsiune.

Lansarea comercială pe piața din România va avea loc până la finele acestei luni, noul Ateca urmând să fie poziționat ca o alternativă ceva mai accesibilă la fratele de concern VW Tiguan, disponibil de la 21.381 euro cu TVA.

CITIȚI PRIMUL TEST EXCLUSIV CU SEAT ATECA AICI