SUV Lotus, o utopie?

Lanseaza Lotus un SUV - AEx

Dacă Macan a dovedit că un SUV poate fi sportiv cu adevărat, ceva minţi luminate de la Lotus au luat în calcul un model similar propriu. Ştiu, sună ciudat, ca o marcă ce s-a concentrat exclusiv pe modele sportive să urce garda la sol atât de sus, dar avem atâtea exemple în industrie că orice este posibil.

Presa internaţională a scris despre un Evora crossover, care s-ar afla în stadiul de dezvoltare la Lotus, dar se pare că nebunia nu s-ar opri aici. Există zvonuri din ce în ce mai serioase că vom avea în curând un SUV veritabil care va purta celebra emblemă.

Ca să simplificăm imaginaţia celor care încă sunt bulversaţi de această veste, spunem doar atât: Porsche Macan. Un SUV de dimensiuni compacte, cu tracţiune integrală şi cu o afinitate pentru un comportament rutier dinamic. Mai mult, ca o palmă dată puriştilor, noul model ar putea fi construit în… China, într-o unitate de producţie nouă şi într-un joint-venture din care ar urma să mai facă parte Proton şi gigantul chinezesc Goldstar. Alegerea sitului de producţie nu este întâmplătoare, judecând după cererea din ce în ce mai mare pentru SUV-uri venită de pe piaţa chineză. Totuşi, ca un semn de oarecare normalitate, design-ul şi proiectarea noului model ar urma să se desfăşoare în patria mamă a mărcii, Anglia.

Dacă priveşte situaţia din perspectiva unui mercenar, planurile Lotus sunt cât se poate de corecte. SUV-urile sunt la mare căutare, piaţa din China are o dinamică fantastică, deci reţeta n-ar avea cum să nu fie de succes.

Mai mult, dacă ascultăm declaraţiile lui Abdul Harith Abdullah, ziua în care vom ˝admira˝ primul SUV Lotus nu este departe deloc: ˝Piaţa de automobile din China este cea mai mare din lume în momentul de faţă şi se bucură de o creştere continuă. De aceea spun că este normal ca Lotus să caute oportunităţi aici. Ar fi foarte greu să neglijezi această piaţă sau nevoile şi dorinţele celor de acolo˝.

Lanseaza Lotus un SUV - AEx

Compania, conştientă de inevitabila nemulţumire a fanilor mărcii, a dat asigurări că un eventual model SUV de serie va respecta fără rabat pedigriu-ul celebru al casei, va miza pe o greutate redusă şi pe o manevrabilitate de excepţie. Este vorba, deci, de un model gândit mai mult pentru o utilizare pe pistă decât pentru chinuri off road.

În ceea ce priveşte un termen plauzibil pentru noul model, răspunsul ar fi că nu mai devreme de patru ani. Din aceleaşi zvonuri reiese că proiectul se află încă la stadiu incipient, în care inginerii încă studiază care ar fi cea mai avantajoasă soluţie pentru ansamblul propulsor. Deşi se va apela mai mult ca sigur la ceva componente Proton, se spune despre noul SUV că va avea o platformă complet nouă şi că se va renunţa în sfârşit la reinterpretarea şasiului modelului Elise. Dimensional, după cum am mai spus, noul SUV ar trebui să concureze direct Porsche Macan, dar faptul că este dezvoltat special pentru piaţa din China, rămâne de văzut care va fi politica vis-a-vis de o descindere şi în Europa cu el. În Europa, la Heathel, se va păstra producţia pentru Elise, Exige şi noul Evora.

Adaugati comentariu