Cu mai puțin de 48 ore înaintea debutului oficial, noul Audi Q5 este prefigurat de un nou teaser care dezvăluie o premieră importantă pentru SUV-ul de clasă medie al casei germane: suspensia pneumatică cu gardă la sol reglabilă.

Noul Audi Q5 devine astfel al doilea SUV din segment înzestrat cu o suspensie sofisticată pneumatică. Preluată de la fratele mai mare Q7, aceasta urmează să fie oferită opțional doar pentru anumite versiuni, cel mai probabil pentru declinările mai potente ale dieselului de 2 litri și pentru motoarele în șase cilindri. De asemenea, versiunile cu motoare mai mici vor avea tracțiune față, tracțiunea integrală fiind oferită optional sau standard la motorizările mai puternice.

A doua generație Audi Q5 se va construi pe platforma MLB Evo destinată modelelor cu motoare amplasate longitudinal folosită și pentru Q7, care utilizează un procent important de oțel de înaltă rezistență și aluminiu. La fel ca și vasul amiral Q7, care este mai ușor cu până la 325 kg, a doua generație Q5 va fi mai ușoară cu până la 100 kg. Fosta generație cântărea în funcție de motorizare între 1.795 kg și 1.995 kg.

Complementar liniei clasice de motorizări, Audi va oferi noul Q5 și în format Plug-In Hybrid. Audi Q5 e-Tron va combina motorul turbo pe benzină 2.0 TFSI de 252 CP cu două motoare electrice, unul de 40 kW la puntea față și al doilea de 85 kW la puntea spate.