Test drive Toyota Auris break 2013

Toyota Auris break

Ecuaţie complicată

Idealul maşinii de familie a fost pus în practică şi de Toyota. Rezultatul este break-ul Auris, încercat şi de noi în varianta 1.4 D-4D

Toyota Auris break

Formula prin care obţii maximul de spaţiu plătind cât mai puţin pe combustibil, duce mereu către zona break-urilor, apreciate mereu pentru versatilitate şi economie. Toyota a dezvoltat şi mai mult ideea, construind un Auris Touring Sports, care, cel puţin din pricina numelui, lasă să se înţeleagă că a mai adăugat acestei reţete şi ceva mai multă dinamică.

Toyota Auris break

Exteriorul maşinii pare să argumenteze pe deplin această ipoteză, prin agresivitate şi fermitatea unui design pe care Auris l-a aşteptat dintotdeauna şi care, iată, pică ca o mănuşă şi pe versiunea break. Pentru că adevărata valoare a unei astfel de maşini se regăseşte la interior, aici japonezii se pară că au zăbovit cel puţin la fel de mult, realizând în final o maşină spaţioasă şi a cărei primă senzaţie este aceea de “închegat”, de lucru bine făcut. Ergonomia planşei de bord şi a celorlalte elemente de la interior este una bună, cu accente sportive mult mai temperate. Materialele sunt bune calitativ, dar fără pretenţii premium, semn că avem de a face cu un pragmatism evident. Din punct de vedere al spaţiului, acesta a fost riguros împărţit, iar de acest lucru se conving mai ales pasagerii locurilor din spate. Forma foarte arcuită a caroseriei a însemnat montanţi foarte înclinaţi şi o reducere a suprafeţei vitrate, aşadar vizibilitatea se remarcă ca singurul aspect perfectibil.

Toyota Auris break

Spaţiul pentru bagaje este aşa cum trebuie să fie la un brak, adică mare. Cei 530 de litri sunt arhisuficienţi pentru majoritatea activităţilor, dar rabatarea banchetelor poate însemna o extindere la 1.658 de litri.

Toyota Auris break

Dezamăgirea legată de aspectul îndrăzneţ al maşinii vine de sub capotă, de unde cei 90 Cp ai motorului de 1.4 diesel nu pot ţine în picioare cuvântul Sports. Fiind ajutat de o cutie de viteze cu şase rapoarte, perfect etajată, acesta reuşeşte să aibă o prestaţie decentă la un condus non-sportiv şi să fie foarte economic, aşa cum o arată şi media de doar 6 litri pe care am reuşit să o ating, fără bătăi de cap, la un regim mixt de condus.

Toyota Auris break

Direcţia este mult mai sportivă decât grupul motopropulsor, iar suspensia a fost setată şi ea la fel de bine, încât îţi vine să regreţi că sub capotă nu se află un propulsor mai potent.

Auris Touring Sports are deja moştenirea genetică bună dată de unul dintre cele mai apreciate modele de clasă compactă, căruia japonezii au reuşit să-I adauge mai multă versatilitate fără să-i ştirbească nici din aspect, nici din aptitudinile dinamice. Chiar dacă nu este cu adevăratu un Touring Sports, cel puţin nu în această versiune de motorizare, break-ul Auris poate fi considerat drept una din ofertele cele mai atractive din acest segment prin aspect, consum, o latură practică deosebit de dezvoltată şi, nu în ultimul rând, prin preţ.

Date tehniceToyota Auris 1.6 dCi
pret de baza19.300 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.349/1.850
L/l/h (mm)4.618/1.809/1.479
volum portbagaj (L)530
combustibilmotorina
cilindree (cmc)1.598
putere max. (kW(CP)/rpm)96(130)/4000
cuplu max. (Nm/rpm)320/2000
cutie de viteze/treptemanuala/6
viteza maxima (km/h)200
sprint 0-100 km/h (s)9,8
consum urban/extra/mixt (L)5,7/3,9/4,6
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5/ 119

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top