Toate secretele noii Alfa Giulia în versiune entry-level

alfa-giulia

După incitantul vârf de lance Quadrifoglio, la Arese se lucrează la mai sobrele (şi accesibile) versiuni de volum ale noii Alfa Giulia, prevăzută a fi lansată în primăvara anului viitor. Iat-o în avanpremieră.

Giulia a reprezentat un mister, păzit cu îndârjire pe întreaga perioadă a dezvoltării proiectului. Mister care, într-o anumită măsură, continuă să existe. Cortina a căzut deja, însă, în realitate am putut vedea doar varianta de top Quadrifoglio, sportiva de 510 CP, inaccesibilă majorităţii publicului. Cât priveşte Giulia “normală”, dacă o putem numi aşa, ţoti vorbesc despre ea,
mulţi o aşteaptă, dar nimeni nu ştie exact cum va fi.  Adică diferă de Quadrifoglio în anumite privinţe (pentru că despre asta este vorba, despre detalii), printre care pachetele de motoare şi transmisii?

Ei bine, în ceea ce priveşte prima întrebare, suntem în postura de a oferi un răspuns prin imaginile din aceste pagini. Sunt într-adevar randările noastre, dar nu reprezintă simplul fruct al imaginaţiei graficianului. Pozele au fost obţinute prin mixarea analizei exemplarelor camuflate aflate în circulaţie, cu anumite informaţii provenite din diverse surse.

Păstrează un ADN sportiv
La final, reunirea acelor detalii produc o maşină ce pare vizual mai fluidă şi mai uşoară comparativ cu sora sa vitaminizată. Linia laterală, de unde a dispărut priza de aer poziţionată în spatele aripii frontale, devine mai „mătăsoasă”. Garda la sol ceva mai mare, spoilerul anterior mai puţin obraznic, ca de altfel şi absenţa difuzorului posterior şi a prizelor de aer de pe capotă o fac mai “educată”.

Să ne înţelegem, nu trebuie să se perceapă că versiunea standard pierde acel spirit sportiv, care face parte din tradiţia Alfa Romeo şi care va reprezenta mesajul central în comunicarea noului model. BMW a fost referinţa folosită în timpul dezvoltării modelului şi va face parte, de asemenea, alături de alte mărci premium germane, din grupul concurenţei. În rest, schema mecanică de bază rămâne cea utilizată la Quadrifoglio: suspensie față cu braţe duble triunghiulare suprapuse şi patru braţe la puntea spate, respectiv tracţiune spate (însă vor fi şi variante 4×4).

4R-Alfa-Romeo-Giulia-posteriore-

Un diesel 2.2 complet nou

Ajungem la o altă mare curiozitate pentru pasionaţi: motoarele. Ceea ce se ştie cu siguranţă este că în gama de modele „normale” propulsorul V6 pe benzină va avea, logic, o putere mai mică decât Quadrifoglio. Acest motor va fi secondat de o unitate inedită cu benzină, de 2
litri turbo, realizată integral din aluminiu. Pentru producerea acesteia, fabrica din Termoli, regiunea Molise, a fost complet retehnologizată.

În ceea ce priveşte oferta diesel, este sigură folosirea motorului 2.2 Multijet (fabricat la Pratola Serra, Campania), în mai multe versiuni de putere, ce ar putea oscila, ipotetic vorbind, între 140 şi 230 CP. Acest turbodiesel nu are nimic în comun cu cel de cilindree identică montat pe Jeep Cherokee. Cel de pe Jeep este din fontă, realizat pentru montajul transversal, iar la Alfa este din aluminiu, pentru poziţionare longitudinală. În materie de transmisii disponibile, vor fi oferite o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, respectiv una automată cu convertizor de cuplu.

Când va fi întâlnirea cu marele public? La Salonul Auto de la Geneva din primăvara anului viitor.

© Quattroruote

Adaugati comentariu