Toate secretele noului BMW Seria 7, dezvăluite oficial

bmw-seria-7 (11)

Noul BMW Seria 7 a fost dezvăluit oficial. Cunoscută sub numele de cod G11 (G12 pentru modelul cu ampatament lung), a șasea generație a navei-amiral bavareze își dezvăluie toate secretele.

Cu o lungime de 5.098 mm (5.238 mm pentru versiunea cu ampatament lung), o lăţime de 1.902 mm şi o înălţime de 1.478 mm, noul BMW Seria 7 reuşeşte performanţa de a fi cu până la 130 kilograme mai uşor decât predecesorul său, deşi este mai lung cu 19 mm şi mai înalt cu 7 mm. Ampatamentul de 3.070 mm (3.210 mm) este, însă, identic.

BMW a apelat la materiale ușoare de ultimă generație, precum CFRP (fibra de carbon ranforsată cu plastic) pentru celula de siguranță a pasagerilor botezată sugestiv CarbonCore și pentru elementele structurale (precum montanţii B), folosindu-se de experiența acumulată cu ajutorul modelelor eco revoluționare din gama i. Drept rezultat, masa este distribuită perfect pe cele două punţi (50:50), iar centrul de greutate este mai coborât decât în cazul modelului anterior. Meritele curei de slăbire revin în mare măsură și noii platforme modulare OKL – Oberklasse de ultimă generație, aceeași arhitectură tehnică ce va fi preluată treptat de toate modelele BMW de clasă mare și de lux, cu motoare amplasate longitudinal, tracțiune spate și integrală – inclusiv viitoarele Seria 5 și Seria 6.

bmw-seria-7 (6)

Alături de viitoarea generație BMW Seria 7 (acum şi plug-in hybrid!) debutează și noua familie de motorizări cu șase cilindri în linie, configurație nobilă, tipic bavareză. Cel mai puternic membru este alimentat cu benzină, înzestrat cu tehnologii rafinate (injecţie directă, Valvetronic, admisie şi evacuare variabilă Double VANOS, turbocompresor TwinScroll) și dezvoltă 326 CP şi 450 Nm, unitate disponibilă pe modelul 740i, alternativa fiind un motor diesel cu 265 CP şi 620 Nm pentru 730d. Primul atinge 100 km/h în 5,5 secunde şi consumă 6,6-7,0 litri de carburant, iar al doilea accelerează în 6,1 secunde şi are nevoie de doar 4,5-4,9 litri, în regim mixt. Modelul de top, 750i xDrive, va fi animat de un V8 bi-turbo de 450 CP şi 650 Nm, identic, în esenţă, cu cel prezent pe vechea generaţie, dar recalibrat pentru un consum şi emisii reduse (8,1 l/100 km, 194 g CO2/km, acceleraţie 0-100 km/h 4,4 secunde). Toate motorizările sunt oferite în compania binecunoscutei transmisii automate ZF cu 8 trepte (acum cu funcţie launch-control, cu un raport final mai lung şi un timp de reacţie îmbunătăţit), care se adaptează topografiei drumului şi alege treapta ideală, cu ajutorul informaţiilor furnizate de sistemul de navigaţie. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, indiferent de versiune.

Începând de anul viitor, fanii maşinilor eco vor avea la dispoziţie şi o versiune plug-in hybridă, prima de acest tip din istoria Seriei 7. Intitulată 740e, aceasta alătură unui turbo pe benzină cu patru cilindri, de 2 litri şi 258 CP/400 Nm, un motor electric sincron de 95 CP şi 250 Nm, alimentat de baterii Litiu-Ion cu capacitatea de 12,5 kWh. Puterea totală a ansamblului atinge 326 CP, acceleraţia de la 0 la 100 km/h este estimată la 5,6 secunde, viteza maximă la 240 km/h, iar consumul mediu şi emisiile de CO2 la numai 2,1 l/100 km şi 49 g/km. În modul de rulare 100% electric, BMW 740e se laudă cu o autonomie maximă de 40 km, la viteze ce nu pot depăşi 120 km/h.

În premieră, BMW oferă încă de la echiparea de bază suspensie pneumatică cu funcție de reglare automată a gărzii la sol, pentru ambele punți, indiferent de versiunea de motorizare. Tot standard, noul Seria 7 primește Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor), în timp ce sistemul Integral Active Steering (direcţie adaptivă, cu patru roţi directoare, ce contrabrachează roţile din spate cu până la 3 grade la viteze reduse sau, dimpotrivă, le ajută să vireze în paralel cu cele din faţă cu până la 2 grade, pentru o agilitate de top) şi cea mai nouă versiune de stabilizare activă a ruliului Dynamic Drive (rebotezată Executive Drive Pro), ce utilizează bare stabilizatoare active cu acționare electromecanică (şi nu doar mecanică), pentru a reduce ruliul în virajele abordate dinamic, sunt incluse pe lista de opțiuni.

O opţiune suplimentară este activarea manuală a funcţiei de reglare a gărzii la sol. La apăsarea unui buton, garda la sol poate fi mărită cu 20 de milimetri. La viteze de peste 35 km/h, automobilul coboară automat la înălțimea standard. Mai mult, la viteze ridicate şi când modul SPORT este activat cu ajutorul butonului Driving Experience Control, caroseria este coborâtă automat cu 10 milimetri.

bmw-seria-7 (7)

Sistemul de direcție cu patru roți directoare Integral Active Steering își face pentru prima dată apariția și pe versiunile xDrive, generația anterioară oferind această funcție doar pentru modelele cu propulsie spate. Toate modele vin cu tracţiune spate, opţional, fiind disponibil sistemul de tracţiune integrală xDrive, care adaugă 70 kg la greutatea totală a maşinii.

Indiferent de motorizare, BMW oferă standard pachetul de funcţii Driving Experience Control, cu sistem start-stop, mod coasting pentru cutie şi frânare regenerativă incluse. Comenzile aflate pe consola centrală beneficiază de o nouă dispunere, mult mai intuitivă, funcționând ca un portal către selectarea uneia dintre cele trei setări ale suspensiei, îmbunătăţind confortul călătoriei (modurile COMFORT şi COMFORT+), respectiv comportamentul sportiv şi agil (modul SPORT).

bmw-seria-7 (8)

O altă premieră este implementarea celei de-a cincea generaţii a sistemului de infotainment iDrive şi, implicit, a primului touchscreen (Touch Display) din istoria BMW, oferit alături de sistemul de navigaţie Professional. Şoferul are, astfel, la dispoziție varianta atingerii suprafeței tactile pentru operarea sistemului și selectarea meniurilor și funcțiilor acestuia. Sistemul iDrive poate fi, de asemenea, operat prin clasicul controller rotativ sau prin gesturi – mişcări predefinite ale mâinii în apropierea consolei centrale, înregistrate de un senzor 3D montat în proximitatea oglinzii retrovizoare. Gesturi precum  pot fi utilizate pentru ajustarea volumului audio şi pentru a accepta sau a respinge apelurile telefonice, utilizatorii putând, însă, configura și alte funcţii, cum ar fi cele specifice sistemului de navigație, ce pot fi activate prin diverse gesturi.

Clasica listă de opţionale ce se întinde pe râuri de hârtie, demne de un roman foileton, pune la dispoziţia viitorilor proprietari delicatese interesante, precum cotiere încălzite (inclusiv cele din uşi sau cele dintre scaune), un sistem audio profesional Bowers and Wilkins, un plafon panoramic electrocromatic (Panorama Side View) ce îşi schimbă gradul de transparenţă la cerere, în şase nuanţe predefinite, încărcare prin inducţie pentru tablete sau telefoane, un head-up display cu 75% mai generos şi deja clasicul sistem night-vision a cărui imagini sunt afişate şi pe display-ul color montat în locul cadranelor clasice de bord.

Şi asta nu e tot! Graţie noii funcţii Remote Control Parking, noul BMW Seria 7 devine primul automobil de serie din lume echipat cu un sistem de parcare controlată de la distanță. Cu ajutorul unei camere video stereoscopice plasate în partea superioară a parbrizului şi a unui senzor radar, noua limuzină bazareză se poate mişca autonom, înainte şi înapoi, prin simpla atingere a unui buton dedicat, integrat în noua cheie inteligentă BMW Display Key. Automobilul trebuie să fie poziţionat într-un unghi de maximum 10° faţă de locul de parcare selectat. BMW limitează, de asemenea, distanţa maximă ce poate fi parcursă, aceasta fiind de 1,5 ori lungimea maşinii.

Adaugati comentariu