Totul despre noul SUV Maserati Levante – Cayenne l’italiana

maserati-levante

Cu un mix între eleganță și sportivitate, Maserati Levante – primul crossover cu un Trident în grilă – vrea să joace un rol decisiv în renașterea vânzărilor brandului, așa cum a fost Cayenne pentru Porsche. În exclusivitate primele informații. 

În doar câteva luni în 2013, Maserati a lansat ofensiva marii reveniri. În interval de doar 4 luni au fost prezentate noile modele Ghibli și Quattroporte construite pe o nouă platformă modulară (Ghibli are ampatamentul mai scurt cu 17 cm) care au dus la creșterea vânzărilor cu 154% în 2013 de la 6.200 unități în 2012 la 15.400 în 2013.

Însă succesul deplin nu poate fi atins fără un SUV în gamă deoarece SUV-urile de lux sunt în mare vogă în acest moment.

În 2011, Maserati prezentase la Salonul de la Frankfurt conceptul Kubang, însă designul acestuia mai are puține în comun cu noul model Levante. Planul inițial al lui Sergio Marchionne de a construi Kubang într-o uzină Jeep în SUA pe platforma lui Jeep Grand Cherokee nu era realist. Clienții Maserati vor altceva de la acest brand și până la urmă propunerea șefului Maserati, Harald Wester, a avut câștig de cauză. Levante va fi un model Maserati 100%, construit pe aceeași platformă cu Ghibli și Quattroporte și va avea doar motoare Maserati. Singura implicare a lui Jeep va fi la nivelul expertizei managementului sistemului 4×4 și a aptitudinilor off-road ale lui Levante.

Doar motoare V6 

Dar asfaltul va fi suprafața predominantă pe care va rula Levante, ce va dispune exclusiv de motoare V6 turbo diesel și pe benzină cu puteri cuprinse între 250 și peste 400 CP. Dieselul actual de 3 litri de pe Ghibli oferă între 250 și 275 CP în timp ce V6 pe benzină este așteptat să primească câțiva cai-putere în plus, urmând să dezvolte 425 CP față de 410 la Ghibli.

În discuție se află și un „bad-boy” echipat cu un V6 bi-turbo de 510 CP care se regăsește și sub capota lui Alfa Giulia Quadrifoglio, ce va concura cu Mercedes-AMG GLE 63 sau cu BMW X6 M. Curios, dar se pare că Maserati preferă acest V6 în locul V8-ului de 3,8 litri și 530 CP de pe Quattroporte care s-ar fi apropiat mai mult de performanțele rivalilor germani.

În cazul tuturor versiunilor, puterea va fi transmisă către roțile spate sau către toate roțile prin intermediul unei cutii automate ZF cu opt trepte.

4R-Maserati-Levante-post

Design apropiat de un crossover

Spre deosebire de conceptul Kubang, Levante va avea o înălțime mai mică, fiind mai mult crossover decât SUV și designul va împrumuta multe elemente de la Ghibli. Crossover-ul italian va avea tot ce așteptați de la un Maserati, fiind un model elegant și clasic în același timp și cu un pronunțat caracter sportiv.

Primul SUV din istoria lui Maserati vizează mai ales rivalii SUV-coupe de genul BMW X6 sau Mercedes-Benz GLE Coupe dar și Porsche Cayenne și speră să acapereze o felie de piață suficient de mare din acest segment exclusivist care să îi permită să contribuie substanțial la atingerea unui volum de vânzări de 75.000 unități pentru marca italiană până în 2018 – țintă stabilită de șeful Fiat-Chrysler Sergio Marchionne.

După o explozie a vânzărilor în ultimii doi ani, cu creșteri de 154% în 2013 și 136% în 2014, entuziasmul s-a mai domolit în prima parte a lui 2015. Vânzările au scăzut în special în China și SUA și la fel au scăzut și veniturile deoarece cel mai vândut model este Ghibli, care este și cel mai ieftin și are cele mai mici marje de profit din gamă.

Fără îndoială, Levante are potential să îmbunătățească dramatic evoluția vânzărilor, putând avea rolul pe care l-a avut Cayenne în salvarea lui Porsche. Noul Levante se va prezenta la Salonul de la Detroit în ianuarie 2016, vânzările urmând să înceapă în cursul anului 2016.

Planurile Maserati

–  Ianuarie 2016 – prezentare Maserati Levante

–  2016/2017 – noul coupe Maserati Alfieri (bazat pe conceptul cu același nume, va fi coupe-ul lui Ghibli)

–  2017/2018 – noul cabrio bazat pe Alfieri

–  2019/2020 – noul Maserati Gran Turismo. Nu va mai exista decât sub formă de coupe, va fi mai spațios, mai performant decât Alfieri, urmând a deveni noul top model al mărcii. Se renunță la cabrio din cauza segmentului prea mic și pentru a evita concurența cu Alfieri Cabrio.

© Quattroruote

Adaugati comentariu