Vezi ce autostrăzi va construi România în 2016

autostrazi

CNADNR a publicat lista cu proiectele de infrastructură rutieră prioritare în 2016. Guvernul promite noi segmente de autostrăzi și drumuri expres. DETALII COMPLETE.

Obiectivele nu sunt tocmai optimiste. Doar 116 de kilometri de autostradă ar urma să fie inauguraţi până la finele anului, dublu faţă de numărul de totalul contabilizat în 2015, insuficient, însă, pentru a recupera ecartul imens față de strategiile vehiculate de-a lungul ultimilor ani.

Este vorba despre lotul autostrăzii Sibiu – Pitești, ce ar urma să fie demarat chiar în această lună, urmând să fie finalizat în octombrie.

Concret, Romania are, în prezent, deschiși traficului rutier 694 de kilometri de autostradă din cei 1.642 km preconizați. Anul trecut au fost inaugurați doar 52 de km de autostradă.

Potrivit obiectivelor pentru 2016, alte cinci contracte de construcţie de autostrăzi sunt în curs de licitaţie. Acestea vizează proiectarea şi execuţia tronsoanelor Brașov – Comarnic, Nădășelu – Suplacu de Barcău, Ploiești – Buzău – Focsani – Bacău – Pașcani şi Tg. Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Acestea fac parte din autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea.

Obiectivele strategice ale Romaniei de pe reteaua transeuropeana TEN-T Centrala (ian-oct 2016):

  • Demararea implementarii proiectului de Autostrada Sibiu – Pitesti (lungime 116 km cu o valoare totals multianuala de 2,075 mld. euro). Proiectul va incepe in ianuarie anul acesta si va fi gata in octombrie. Bugetul este de 67.000 lei
  • Demarare implementare pentru proiectul autostrada Suplacu de Barcau – Bors (lungime 74 km, valoare totală multianuală 92 mil Euro). Buget de 50,6 mil. lei.
  • Elaborarea DTE pentru proiectul Brasov – Comarnic (lungime 58 km cu o valoare totala multianuala de 1,237 mld. euro). Buget de 155 mil. lei.
  • Elaborare DTE pentru proiectul Autostrada Nadaselu – Suplacu de Barcau (lungime 93 km, valoare totala multianuala 115 mil. euro). Buget 83,91 mil. lei.
  • Elaborarea DTE de pe coridorul IX de transport rutier: Ploiesti – Buzau (lungime 65 km cu o valoare totala multianuala de 315 mil. euro), Buzau – Focsani (lungime 72 km cu o valoare totala multianuala de 350 mil. euro), Focsani – Bacau (lungime 109,3 km cu o valoare totala multianuala de 428 mil. euro) si Bacau – Pascani (lungime 81 km cu o valoare totala multianuala de 482 mil. euro). Buget – 182,8 mil. lei.
  • Elaborarea DTE pentru autostrada Tg. Mures – Targu Neamt – Iasi – Ungheni (faza I: autostrada Tg. Neamt – Iasi – Ungheni – lungime 135 km cu o valoare totala multianuala de 1,4 mld. euro). Buget – 152,5 mil. lei.
  • Elaborarea DTE pentru implementarea proiectului Brasov – Predeal (lungime 33 km cu o valoare totala multianuala de 518 mil. euro). Buget de 56,4 mil. lei.
  • Elaborarea DTE pentru implementarea proiectului Bucuresti – Craiova (lungime 209 km cu o valoare totala multianuala de 1,036 mld. euro) si a proiectului Craiova – Caransebes (lungime 226 km si o valoare de 1,140 mld. euro). Buget de 139.9 mil.lei / 153.9 mil lei.
  • Continuarea implementarii proiectelor de autostrada cu lucrari de executie in curs: Timisoara – Lugoj (lotul 2 –lungime 25,6 km, cu o valoare totala multianuala 116.65 mil. euro), Lugoj – Deva (loturile 2, 3, 4 – lungime 71.8 km, cu o valoare totala multianuala 430 mil. euro), Sebes – Turda (loturile 1, 2, 3,4 – lungime 70.27 km, cu o valoare totala multianuala 546.03 mil. euro), Campia Turzii – Ogra – Tg. Mures (8 lungime 2.12 km, cu o
    valoare totala multianuala 346.44 mil. euro). Buget de 460 mil. lei.
  • Demararea procedurii de selectie a executantului pentru Centura Bucuresti Sud.

 

2 thoughts on “Vezi ce autostrăzi va construi România în 2016

  1. „Demararea implementarii proiectului de Autostrada Sibiu – Pitesti (lungime 116 km cu o valoare totals multianuala de 2,075 mld. euro). Proiectul va incepe in ianuarie anul acesta si va fi gata in octombrie. Bugetul este de 67.000 lei” *** DOAR 67.000 LEI costa proiectul, adica proiectarea ? Sau cum ? *** 67.000 Lei este un salariu anual bun, dar nu foarte bun, pentru un inginer care sa coordoneze proiectul, nu pentru proiect.

Adaugati comentariu