VW I.D. Crozz: SUV Coupe electric cu 500 km autonomie

vw-id-crozz (1)

VW continuă ofensiva eco la Auto Shanghai (21-28 aprilie). După I.D. și I.D. Buzz a sosit rândul lui VW I.D. Crozz, conceptul primului SUV Coupe electric al mărcii.

Inițialele I.D. vor juca un rol pivotal în viitorul VW, platforma modulară MEB (Modularer Elektrobaukasten) urmând să dea naștere unei întregi game de modele 100% electrice, din 2019. VW a prefigurat deja variante de caroserie hatchback (I.D., Paris 2016) și MPV (I.D. Buzz, Detroit 2017), cel de-al treilea studiu din familia I.D. luând forma unui SUV coupe, descris de VW drept combinația perfectă dintre un crossover și o mașină sport.

VW I.D. Crozz afișează dimensiuni de clasă compactă, fiind sensibil mai mic decât un Tiguan Allspace: 4.625 mm lungime, 2.733 mm ampatament, 1.891 mm lățime și 1.609 mm înălțime. Bateria este montată la nivelul podelei, iar consolele față și spate sunt extrem de scurte, totul pentru ca spațiul interior să rivalizeze cu cel din segmentele superioare. I.D. Crozz are patru locuri, scaunele individuale cu tetiere și centuri de siguranță integrate pot pivota spre exterior și dispun de șezut rabatabil ce crește capacitatea de stocare. Și dacă tot vorbim despre încărcare, trebuie menționat că portbagajul are un volum de 515 litri. Detaliu inedit: montantul central lipsește, iar ușile posterioare culisează spre spate.

VW-ID-Crozz-Concept-19

VW I.D. Crozz este mult mai puternic decât conceptele I.D. anterioare. Puterea totală estimată la 225 kW/306 CP (versus 170 CP la I.D.) este furnizată de două motoare electrice, unul frontal și unul posterior, montate separat pe fiecare dintre axe. Tracțiunea va fi, astfel, integrală. Viteza maximă este limitată la 180 km/h, iar pragul de 100 km/h este atins în mai puțin de 6 secunde.

VW I.D. Crozz va beneficia de un set de baterii Li-Ion de ultimă generație. Integrate în podea, pentru un centru de greutate cât mai coborât, acestea au o capacitate de 83 kWh vor asigura o autonomie de cel puțin 500 km și pot fi încărcată până la 80% din capacitate în 30 minute (stație rapidă de 150 kW).

Pentru a controla sistemul multimedia și funcțiile principale ale mașinii șoferul are la dispoziție o tabletă centrală cu ecrane tactil de tip capacitiv cu diagonala de 10,2 inch și funcții de recunoaștere vocală sau a gesturilor. Ceasurile de bord au fost înlocuite cu un ecran TFT Active Info Display și un head-up display color, acompaniate de o oglindă retrovizoare digitală ce afișează imaginile preluate de camerele video montate în locul oglinzilor convenționale.

Volanul este retractabil, atunci când mașina este condusă în modul autonom I.D. Pilot acesta retrăgându-se în bord. Și farurile cu tehnologie LED își schimbă semnătura luminoasă și modul de funcționare în funcție de modul de conducere ales: lumina alb-albastră în modul manual și violet (magenta) în cel autonom. Funcțiile de conducere complet autonomă sunt preconizate pentru producția de serie până în 2025, însă VW I.D. Crozz va ajunge în showroom-uri mai devreme, în 2020.

vw-id-crozz (3)

Adaugati comentariu