X6 din Ingolstadt. Audi H-Tron Quattro Concept alimentat cu hidrogen

audi-h-tron-quattro (1)

Pentru Audi, Detroit este Salonul crossoverelor. Alături de noua generație A4 Allroad, casa germană expune H-Tron Quattro Concept, precursorul viitorului Q6.

Primele imagini oficiale înfăţişează un SUV cu o siluetă aerodinamică, puternic contrastantă cu pasajele proeminente ale roţilor şi blocurile optice fine. Afișând 4,88 m în lungime, 1,93 m în lățime și 1,54 m în înălțime, H-Tron Quattro Concept este construit pe platforma modulară de ultimă generație MLB Evo, folosită și de actualul Audi Q7.

audi-h-tron-quattro (4)Spre deosebire de e-Tron Quattro, conceptul electric cu design similar, prezentat în toamna anului trecut la Frankfurt, H-Tron Quattro apelează la un sistem de propulsie avangardist, bazat pe bila de combustie cu hidrogen.

Audi H-Tron Quattro este animat de două motoare electrice, montate independent pe fiecare dintre cele două punți. Unitatea anterioară dezvoltă 122 CP, iar cea posterioară, 190 CP. Cuplul maxim al ansamblului este estimat la 550 Nm, viteza maximă fiind limitată la 200 km/h. Sprintul de la 0 la 100 km/h este acoperit în mai puțin de 7 secunde.

Autonomia totală estimată de Audi se oprește în dreptul valorii de 600 km, ceea ce înseamnă că modelul alimentat cu hidrogen poate parcurge același număr maxim de km cu fratele său 100% electric.

audi-h-tron-quattro (8)

Bateriile Li-Ion cântăresc doar 60 kg și pot stoca până la 100 kW. Acestea vor fi montate jos pe podea, pentru un centru cât mai coborât de greutate al caroseriei făurită dintr-un mix inteligent de oţel, aluminiu şi CFRP (fibră de carbon ranforsată cu materiale plastice).

Interiorul anunță viitorul concept ergonomic al modelelor de top Audi, cu un trio de ecrane OLED și o interfață revoluționară, controlată exclusiv cu ajutorul comenzilor tactile. Cea mai nouă variantă a sistemului de conducere autonomă de la Audi este, de asemenea, prezentă pe conceptul prezentat la Detroit. Folosind un ansamblu de camere video, senzori radar și senzori de parcare, acesta va fi capabil să preia controlul integral al direcției, accelerației și frânelor, până la viteze de 60 km/h.

Aşteptat pe piaţă în maximum doi ani, versiunea de serie a lui H-Tron/e-Tron va fi poziţionată între actualul Q5 şi noul Q7, ca un rival direct pentru Tesla Model X.

Adaugati comentariu