10.000 de ture

1

Jenson Button a făcut o cursă de zile mari la Monte Carlo. Nu a greșit deloc, a avut un avans de 15 secunde și nu o dată a „îndoit” legile fizicii, atingând parapeții de protecție.Jenson Button nu a pilotat doar fără greșeală, dar a fost și foarte, foarte rapid. A reușit să treacă în contul echipei o statistică uimitoare: 10.000 ture în care o mașină McLaren s-a aflat la conducerea cursei. Martin Whitmarsh a declarat la sfârșitul cursei: ”Am ales o strategie cu trei opriri la boxe și, dacă nu intervenea steagul roșu chiar în momentul în care Jenson a prins din urmă pe Sebastian și Fernando, cred că alegerea noastră s-ar fi dovedit a fi cea potrivită. Acum, nu vom ști niciodată, dar este clar că Sebastian și Fernando rulau cu pneuri foarte tocite la sfârșit, iar ale lui Jenson erau încă proaspete. Așadar, avea toate șansele să profite de acest avantaj și să depășească mașinile Ferrari și Red Bull în ultimele ture.2

Desigur, steagul roșu a spulberat aceste șanse. Pe de altă parte, Lewis a avut o după amiază dezamăgitoare. Este o realitate că aici în Monte Carlo, dacă pleci de oriunde altundeva decât din primul rând, există riscul să fi implicat în accidente. Cu atât mai mult cu cât ești, ca Lewis, un pilot puternic care nu renunță niciodată. Așa e Lewis. Tocmai de aceea e un pilot fantastic și este palpitant să-l urmărești. Așadar, da, e dezamăgit pentru că a fost rapid tot weekend-ul, dar așa e Monte Carlo, așa sunt cursele, așa e viața.”. Final pe podium Jenson Button a fost într-o formă de zile mari, iar eforturile sale au fost răsplătite printr-un podium. Declarația lui de la sfârșitul cursei este cel mai bun rezumat al weekend-ului: ”L-am depășit pe Sebastian Vettel la prima oprire la boxe, apoi am împins cât puteam cu pneurile Super-Soft. Chiar am atins parapeții de câteva ori. Mașina s-a comportat bine și am reușit să mă depărtez, am avut vreo 15 secunde avantaj. Totul părea bine în acel moment. Am mai intrat o dată la boxe pentru pneuri, cu câteva momente înainte de intrarea Safety Car-ului.3

Până atunci nu rulasem cu pneurile principale, ceea ce însemna că era necesar încă un schimb pentru a putea termina cursa. Cu 10 ture înainte de final, victoria putea fi luată de mine, Sebastian sau Fernando. Pneurile lui Sebastian erau aproape terminate, iar Fernando îl presa puternic. Mi-am dat seama că Fernando era pregătit să atace în virajul unu, și era interesant de urmărit pentru că fie aveau să se lovească, fie să creeze o oportunitate pentru mine să-i depășesc. Oricare dintre noi putea câștiga la acel punct al cursei. Dar după ce oficialii au arătat steagul roșu, în urma teribilului accident al lui Vitaly, toate echipele au putut monta pneuri noi, ceea ce înseamnă că nu mai aveam niciun avantaj, toți având același ritm. În ce privește cursa mea, nu am pus piciorul greșit nicăieri, am condus cu un avans enorm, dar nu am plecat acasă decât cu 15 puncte. Așa este Monte Carlo.”. Sebastian Vettel a câștigat în cele din urmă cursa, consolidându-și poziția de lider în clasamentul general prin cele 143 puncte acumulate până în prezent. Vettel a trecut linia de sosire la numai 2,3 secunde în fața lui Button.

Adaugati comentariu