Biroul din natură

Dacă ai în jur un spaţiu mare şi confortabil, cu masă de lucru şi multe scaune, înseamnă că te afli la birou. Dacă toate acestea sunt în câmp, în mijlocul unui lan de rapiţă şi afară plouă, atunci eşti într-un Multivan cu tracţiune 4Motion!

Există câteva mașini care, chiar și împrumutate pe perioade scurte, îţi aduc brusc dorinţa nebună de a pleca, a evada din infernul betoanelor și a merge în mijlocul naturii, acolo unde poţi lua cu tine tot confortul necesar. Așa este și VW Multivan, un vehicul cu șapte locuri, pe care raportul bun dintre spaţiul interior mare și consumul de combustibil îl fac, nu doar biroul mobil perfect, dar și mașina ideală cu care să îţi poţi plimba familia în vacanţele lungi. Dacă pe locurile din faţă pot fi găzduiţi șoferul și un pasager, în spate, cei de la Volkswagen au făcut minuni din ceea ce în mod normal ar fi fost spaţiul pentru marfă al unei dube. Aici găsim două scaune individuale pivotante, o măsuţă pliabilă și o banchetă pentru trei persoane, toate având capacitatea de a culisa, astfel încât interiorul să fie foarte configurabil în funcţie de dorinţele pasagerilor care pot călători aici. Mișcarea banchetei influenţează spaţiul destinat bagajelor, iar faptul că partea inferioară a acesteia se poate detașa parţial, va permite încărcarea obiectelor lungi.4

Accesul este foarte bun datorită celor două uși laterale culisante, dar și a celei pentru portbagaj, cu deschidere în sus. Instalaţia de climatizare permite reglajul individual pentru șofer și pasager și, separat, pentru ceilalţi cinci pasageri. Chiar dacă se trage dintr-un vehicul de marfă, Multivan aduce un confort sesizabil la rulare, atât datorită suspensiei independente pe ambele punţi, dar și a faptului că pe acestea apasă o greutate ceva mai mare. În plus, insonorizarea este la cu totul alt nivel, lucru ce face ca habitaclul lui Multivan să fie silenţios, la fel ca cel al oricărui autoturism. Din punct de vedere dinamic, Multivan rămâne în sfera vehiculelor utilitare, atât prin gabarit, cât și prin construcţia generală a unui vehicul pentru care aptitudinile de acest gen au fost lăsate pe planul doi. Motorul TDI de doi litri este același, întâlnit pe celelalte autoturisme din grupul VAG, dar ai cărui 140 CP nu mai par la fel de viguroși. Multivan se mișcă totuși decent, graţie unei cutii manuale cu șase rapoarte, etajată destul de bine. Dacă totuși aș fi avut posibilitatea de a configura acest Multivan, atunci pe lista de opţiuni s-ar fi aflat în mod cert o cutie de viteze automată, opţiune care costă ceva în plus, dar care aduce un condus mult mai relaxant. Tracţiunea integrală este tot o opţiune, dar care nu se justifică dacă nu vorbim de o mașină care să mai iasă din când în când de pe asfalt.2

Pentru că mașina noastră dispunea de sistemul 4Motion, am putut încerca și câteva trasee, ce ar fi pus probleme unei tracţiuni faţă, configuraţie în care este livrat standard VW Multivan. Unghiurile și garda la sol nu sunt tocmai potrivite pentru ieșiri serioase în off-road, dar pentru situaţiile dificile există și posibilitatea de a bloca diferenţialul spate, lucru care se face prin intermediul unui buton. Consumul de motorină nu este nemaipomenit, dar se poate menţine în limitele a 8,5 litri, valoare aproximativă dată și de specificaţiile tehnice. Autonomia este însă una foarte bună, fiind asigurată de un rezervor generos, cu capacitate de 80 de litri. Disponibil în două versiuni de ampatament, dintre care cea din testul nostru este cel scurt, Multivan este dovada că spaţiul unui habitaclu pe patru roţi poate atinge limite impresionante. Cu o listă generoasă de dotări și un interior ușor de configurat, avem o mașină care ridică polivalenţa la cel mai înalt nivel. Dacă sistemul 4Motion nu este un must-have, viitorul Multivan îl puteţi înzestra mai bine cu cutie de viteze automată, ori cu alte „bunătăţi”, cum ar fi sistemul de încălzire staţionar (1.831 Euro cu TVA) sau frigiderul de 32 litri (621 Euro cu TVA).Biroul din natură

Adaugati comentariu