Ciao, bella!

Dacă această mașină va merge pe jumătate cum arată, Afla Romeo a tras lozul câștigător. Până în octombrie nu ne rămâne decât să le ținem pumnii.

Ar fi păcat să încep acest articol într-o notă negativă, dar indiferent cum vrei să privești situația nu poți să nu realizezi că în ultimii ani brandul Alfa Romeo a fost susținut mai mult de ambiția celor de la Fiat decât de vânzări. Fabrici închise pe ici, pe colo, pentru retehnologizare, probleme de fiabilitate, vânzări în scădere. În mod evident nu puteai da vina pe design, pentru că Alfa 159 rămâne, după aproape cinci ani, una dintre cele mai frumoase mașini pe care ți-o poți cumpără fără să îți amanetezi toate bunurile. Deci problema este în altă parte. Odată, poți număra modelele Alfa pe degetele de la o mână și doi, jumătate dintre ele nu vor obține niciodată volume (vezi Brera și Spider). Se pare că și italienii erau la curent cu aceste probleme, motiv pentru care au intrat recent pe segmentul mini-urilor de oraș. Și nu oricum, ci concurând cu multă ambiție, și pe alocuri cu succes, MINI-ul. Giulietta va avea considerabil mai multă bătaie de cap în segmentul compact, dar cum Alfa țintește jumătatea superioară și nu se așteaptă să bată Golful în vânzări lucrurile se arată promițător. Până la lansarea oficială anunțată pentru Salonul Auto de la Geneva va trebui să ne mulțumim cu pozele, nu multe, dar în număr suficient cât să realizezi că merită să aștepți pentru Giulietta.2

Poziționarea mânerelor ușilor posterioare rămâne singurul indiciu că vorbim despre un înlocuitor al lui 147, în rest fiecare panou, fiecare linie este desenată de la zero. Elegantă, sportivă, puternică, greu de găsit o trăsătură care să domine exteriorul mașinii, arată ca o Afla și asta este până la urmă cea mai bună reclamă pe care poți să i-o faci unei mașini. Dar se conduce ca o Alfa? Până în octombrie răspunsul la această întrebare rămâne un mister. Totuși, indicii există, în primul rând vorbim despre o platformă compactă cu totul nouă, construită având la bază aluminiu și oțeluri dure. Cel mai important, împrumuturile de la Bravo sunt minime și există șanse (neconfirmate pentru moment) ca arhitectura punții spate să fi evoluat către una independentă. Servodirecția este cu totul nouă și urmărind strategia folosită în cazul lui Mito sistemul DNA se află în dotarea standard.3

Direcția, răspunsul motorului cât și sistemele electronice responsabile cu stabilitatea pot fi setate în funcție de cele trei moduri disponibile: Dinamic/Normal/All weather. În interior un mixt interesant între comutatoare cu iz de 8C Competizione, plastice de calitate și aluminiu. Prima impresie plasează Giulietta peste sora de grup, Lancia Delta, al cărui interior are prea multe în comun cu Bravo. Dimensiunile exterioare depășesc media segmentului, Giulietta având 15 cm în plus la lungime față de referința Golf, marea majoritate destinați ampatamentului. Confortul pasagerilor s-a aflat în topul listei de priorități, nu și capacitatea porbagajului, 350 l fiind o valoare medie raportată la dimensiunile exterioare. Performanță și eficiență Patru motoare, două pe benzină, două diesel, toate turbo și cu sisteme start&stop în standard. Unitatea de 1.4 l benzină poate fi comandată în două versiuni de putere, 120 CP și 170 CP, în timp ce fanii diesel vor alege între 1.6 l/105 CP și 2.0 l/170 CP. Sincer nu văd rostul ultimei, mai ales atunci când testul cu Mito folosind versiunea de 1,4 l high power benzină ne-a dezvăluit un motor temperamental și deloc gurmand. Poate doar cel de 1.6 l să fie o soluție pentru cei obişnuiți să parcurgă distanțe mari. La o dată încă neanunțată va intra în discuție și motorul 1750 TBI cu ai săi 235 CP, foarte probabil la pachet cu o versiune hot.

Adaugati comentariu