Clasificarea SUV-urilor – Clasa mică

Am încercat să realizăm o clasificare a segmentelor de SUV-uri pe înțelesul tuturor, luând în calcul tipul caroseriei, gabaritul, gama de motoare și de prețuri. Au rezultat 10 clase, de la clasa mică până la clasa de lux plus clasele exclusiviste de SUV-coupe, offroadere și pick-up-uri.

Așa cum prognosticau majoritatea analiștilor, cererea de SUV-uri continuă să crească, dar ritmul a început să se mai domolească, semn că piața se va apropia de saturație în următorii 2-3 ani. Una din explicațiile creșterii mai reținute stă în declinul motorului diesel, care teoretic reprezintă combinația ideală pentru un SUV. În special în clasa mică, producătorii încep ușor-ușor să renunțe la motoarele diesel, iar în clasa mare premium a surprins lansarea lui Cayenne fără diesel. În schimb, crește numărul versiunilor Plug-In Hybrid însă în marea majoritate a acestora, prețurile sunt încă destul de mari cu doar câteva excepții de la Kia și Mini.
Față de anul trecut, am comasat clasa mică premium cu cea compactă premium datorită faptului că noul Mini Countryman a trecut în segmentul superior, iar competitorii premium de clasă mică au rămas foarte puțini.
Cele mai multe noutăți au apărut în segmentul clasei mici (nu mai puțin de șapte modele noi între care și noua Dacia Duster) însă cea mai mare creștere, de 32%, se înregistrează în segmentul SUV-urilor compacte. O altă tendință este creșterea importantă a segmentului premium compact și mediu, care înregistrează a doua, respectiv a treia creștere după cea din clasa compactă de volum, de 25, respectiv 27%. Nu în cele din urmă, se observă o creștere a cererii de pick-up-uri premium care se adresează unei categorii noi de clienți. Trecând la clasificarea propriu-zisă, avem urmatoarele clase de volum: mică, compactă, medie. În segmentul premium am împărțit SUV-urile în clasele compactă, medie, mare și lux. Pe lângă acestea, am alocat câte o clasă SUV-urilor coupe, off-roaderelor clasice și pick-upurilor. La fiecare model am realizat o scurtă prezentare și am menționat prețul de pornire, gama de puteri disponibilă și care credem că este cea mai bună opțiune din gamă din punct de vedere raport preț/calitate.

CLASA MICA

Performerii

Este cel mai efervescent segment cu nu mai puțin de șapte modele noi lansate în 2017.

Alegerea noastră: Dacia Duster

A doua generație Duster păstrează platforma primei generații, dar interiorul este complet nou și îmbunătățirile sunt substanțiale. Interiorul are dimensiunile unui SUV compact, dar prețul este de SUV de clasă mică. La noul Duster scaunele sunt complet noi, volanul de asemenea nou se reglează pe două direcții, sistemul de navigație este montat acum într-o ramă separată, 74 mm mai sus decât înainte, fiind mult mai vizibil, iar calitatea materialelor înregistrează un progres major. Toată ergonomia este mult îmbunătățită, renunțându-se la soluțiile low-cost. De asemenea, au apărut opțiuni noi, în premieră la Dacia: camera multi-view, camera de marșarier, asistentul de unghi mort și accesul cu card. La condus, remarcăm nivelul de zgomot mult redus și noua direcție electrică cu asistare variabilă. Aptitudinile off-road sunt la cel mai înalt nivel din segment.
Recomandarea noastră: dCi 110 4WD Prestige: echipare de top la un preț imbatabil Putere: 90-125 CP Preț: de la 12.350 euro

1

Competitorii din acest segment:

CITROËN C3 AIRCROSS

C3 Aircross e primul crossover de clasă mică de la Citroën. Aircross e mai înalt și mai robust ca C3 și oferă posibilități de personalizare fără precedent. 90 de combinații exterioare sunt disponibile pentru fratele francez al lui Opel Crossland X. Recomandarea noastră: 1.6 BlueHDI Shine Putere: 82-120 CP Preț: de la 13.500 euro FIAT 500X Stilat și personalizabil, 500X împarte platforma tehnică de origine Fiat cu Jeep Renegade. Se oferă și tracțiune integrală disponibilă opțional cu motoarele 1.4 Multiair și 2.0 Multijet.

Recomandarea noastră: 1.6 Multijet 120 CP 4×2 Putere: 110-170 CP Preț: de la 15.054 euro

1

HYUNDAI KONA

Al patrulea și cel mai mic SUV din gama Hyundai, Kona este construit pe platforma pe care o are la bază și Stonic de la Kia. Model nonconformist, sud-coreeanul cu nume exotic este disponibil pentru început doar cu motoare pe benzină.

Recomandarea noastră: 1.0 T-GDI Highway Putere: 120-177 CP Preț: de la 16.136 euro

2

HONDA HR-V

Extrem de spațios pentru clasa lui, cu un portbagaj uriaș. Este ușor și foarte plăcut și agil la condus. Disponibil exclusiv cu benzină.

Recomandarea noastră: 1.5i 130 CP Elegance Putere: 130 CP Preț: de la 21.440 euro

FORD ECOSPORT

Faceliftul a adus o zonă frontală nouă, caroserie bi-ton și sistem multimedia SYNC 3 cu ecran de 8 inci. Tracțiunea integrală este disponibilă doar cu motorul diesel de 1.5 l și 125 CP.

Recomandarea noastră: 1.0 EcoBoost 125 CP Titanium Putere: 100-140 CP 

JEEP RENEGADE

Construit pe platformă comună cu Fiat 500X, Renegade are designul și aptitudinile off-road caracteristice unui Jeep. Este spațios pentru clasa lui, iar versiunea de top Trailhawk are aptitudini off-road de excepție, peste media clasei. Versiunile de bază au preț atractiv dar cele de top sunt scumpe. Recomandarea noastră: 1.6 Multijet 120 CP Putere: 110-170 CP Preț: de la 18.741 euro KIA SOUL Un crossover de clasă mică foarte spațios și cu un design original, plăcut la condus, foarte bine echipat și cu un preț atractiv raportat la oferta de spațiu. Există și în versiune electrică.

Recomandarea noastră: 1.6 DSL 128 CP Putere: 111-132 CP Preț: de la 15.812 euro

KIA NIRO

O nouă platformă dedicată exclusiv propulsiilor neconvenționale grefată pe o caroserie de sine stătătoare. Disponibilă în versiune hibrid și de curând și Plug-In Hybrid. Va urma și o versiune pur electrică.

Recomandarea noastră: 1.6 GDI HEV Putere: 141 CP Preț: de la 23.788 euro

3

KIA STONIC

Un crossover mai scund decât un SUV veritabil, având o înălțime de numai 1.520 mm, o ergonomie foarte bună și un tren de rulare agil. Interiorul este mai spațios decât la Rio, dar volumul portbagajului este puțin mai mic decât la unii rivali din segment. Dispune de o ofertă largă de motorizări, benzină și diesel, iar prețul de pornire este foarte atractiv.

Recomandarea noastră:1.0 T-GDI Urban Putere: 84-120 CPPreț: de la 13.709 euro

MAZDA CX-3

Cu o înălțime de numai 1.535 mm și o gardă la sol de 155 mm, Mazda CX-3 este un crossover de oraș care pune pe primul plan agilitatea și plăcerea în conducere și mai puțin aptitudinile off-road. În schimb, este unul din puținele SUVuri de clasă mică care are și tracțiune integrală, însă versiunile 4×4 sunt scumpe. Recomandarea noastră: CX-3 G120 Challenge Putere: 105-150 CP Preț: de la 14.990 euro MITSUBISHI ASX De 8 ani pe piață, modelul nipon a primit un facelift care-i aduce o nouă identitate vizuală. Este disponibil cu două motorizări diesel, de 1,6 și 2,2 litri și cu un motor pe benzină de 1,6 litri, ambele dieseluri putând fi combinate cu tracțiune integrală. Recomandarea noastră: 1.6 DI-D Putere: 114-150 CP Preț: de la 17.005 euro

NISSAN JUKE

Nissan Juke a inaugurat în 2010 segmentul SUV-urilor de clasă mică și s-a remarcat prin designul neconvențional atât la interior cât și la exterior. Faceliftul a adus noi dotări de siguranță și posibilități de personalizare. Recomandarea noastră: 1.2 DIG-T Putere: 94-218 CP Preț: de la 15.150 euro OPEL MOKKA X Faceliftul lui Mokka a adus, pe lângă litera X din nume, elemente de stil și motorizări provenite de la Astra I și conectivitate de top. Cu o platformă combinată între cea de la Corsa și puntea spate de la fostul Astra, Mokka X este printre cele mai spațioase SUV-uri de clasă mică și oferă și opțiunea pentru tracțiune integrală.

Recomandarea noastră: 1.4 Turbo 140 CP Putere: 110-152 CP Preț: de la 15.690 euro

SEAT ARONA

Construit pe noua platformă MQB A0 a concernului VW, Seat Arona deschide balul SUV-urilor de clasă mică din concernul VW. Cu un tren de rulare foarte bine reglat și blocabilul electronic pe față, Arona subvirează puțin și oferă un compromis foarte bun între confort și agilitate. Excelent motorul turbo în trei cilindri de 1 litru și 115 CP, care este vioi pe o plajă largă de turații și printre cele mai economice din clasa lui. Interiorul este tineresc și are un layout atractiv dar unele plastice puteau fi mai bune.

Recomandarea noastră: 1.0 TSI Xcellence 115 CP Putere: 95-150 CP Preț: de la 14.270 euro

OPEL CROSSLAND X

Înlocuitor pentru Meriva și elev nou al școlii PSA, Opel Crossland X este fratele geamăn al lui Peugeot 2008. Crossover de oraș, Crossland X mizează pe confort, conectivitate și tehnologie inovatoare.

Recomandarea noastră: 1.2 110 CP Innovation Putere: 81-130 CP Preț: de la 12.920 euro

1

PEUGEOT 2008

Fără tracțiune integrală, dar cu pachet opțional Grip-Control ce include diferențial cu alunecare limitată. Faceliftul a adus noi sisteme de siguranță și a ameliorat confortul. Recomandarea noastră: 1.2 Puretech 110 CP Putere: 82-120 CP Preț: de la 14.266 euro RENAULT CAPTUR Nevrând să strice formula câștigătoare, Renault a updatat discret designul celui mai vândut SUV de clasă mică: grilă nouă, faruri LED Pure Vision cu semnătura luminoasă în forma literei C și două culori noi, Ocean Blue și Orange Atacama.

Recomandarea noastră: 1.5 dCi 110 CP Intens Putere: 90-120 CP Preț: de la 12.950 euro

RENAULT CAPTUR

Nevrând să strice formula câștigătoare, Renault a updatat discret designul celui mai vândut SUV de clasă mică: grilă nouă, faruri LED Pure Vision cu semnătura luminoasă în forma literei C și două culori noi, Ocean Blue și Orange Atacama.

Recomandarea noastră: 1.5 dCi 110 CP Intens Putere: 90-120 CP Preț: de la 12.950 euro

SSANGYONG TIVOLI

Coreenii de la Ssangyong s-au reinventat lansând un crossover de clasă mică care a devenit bestseller-ul mărcii. Ulterior au dezvoltat și o versiune mai lungă, XLV, care oferă cel mai mare portbagaj din segment. Este printre puținele care oferă tracțiune integrală. Recomandarea noastră: 1.6l e-XGI STD Plus, 4×4 Putere: 115-128 CP Preț: de la 14.950 euro SUZUKI IGNIS Pe o lungime de numai 3,7 metri, Ignis oferă mult spațiu și are un design reușit. Sistemul multimedia preluat de la Vitara este modern. Oferă și tracțiune integrală, rar întâlnită în segment.

Recomandarea noastră: 1.2 GL+ AllGrip (4×4) Putere: 90 CP Preț: de la 10.000 euro

SUZUKI IGNIS

Pe o lungime de numai 3,7 metri, Ignis oferă mult spațiu și are un design reușit. Sistemul multimedia preluat de la Vitara este modern. Oferă și tracțiune integrală, rar întâlnită în segment.

Recomandarea noastră: 1.2 GL+ AllGrip (4×4) Putere: 90 CP Preț: de la 10.000 euro

SUZUKI VITARA

Prețuri extrem de atractive la versiunile benzină 4×2 și 4×4 și o echipare standard foarte bună. Noul 1.4 turbo promite mai multă dinamică, iar dieselul de 1,6 litri e foarte economic. Recomandarea noastră: 1.6 Passion AllGrip (4×4) Putere: 120-140 CP Preț: de la 13.550 euro TOYOTA C-HR Un crossover cu o linie superbă de SUV-coupe, care impresionează prin prezența sa. Alături de motorul turbo de 1,2 litri, există și opțiunea unei propulsii hibride, similară cu cea de la Prius, care este foarte eficientă.

Recomandarea noastră: C-HR 1.2 Turbo C-Enter Putere: 116-122 CP Preț: de la 19.397 euro

TOYOTA C-HR
Un crossover cu o linie superbă de SUV-coupe, care impresionează prin prezența sa. Alături de motorul turbo de 1,2 litri, există și opțiunea unei propulsii hibride, similară cu cea de la Prius, care este foarte eficientă.

Recomandarea noastră: C-HR 1.2 Turbo C-Enter Putere: 116-122 CP Preț: de la 19.397 euro

5

 

Adaugati comentariu