Creatorul de tendințe

Modelele noii serii GS îmbină mai bine ca oricând eficienţa şi rafinamentul sistemelor de propulsie cu un mix al celor mai avansate tehnologii destinate siguranţei.

După cum am putut observa şi la generaţiile precedente, Lexus a confirmat mereu că statutul premium merge mână în mână cu tehnologia de cel mai înalt nivel. Sistemele de prevenţie a accidentelor, de siguranţă activă şi pasivă sunt în prezent la un nivel şi mai înalt, ce reconfirmă Lexus drept unul din cei mai vizionari producători ai momentului. Sistemul Blind Spot Monitor (BSM) foloseşte radare montate în extremităţile maşinii cu scopul de a monitoriza foarte precis vehiculele aflate pe benzile adiacente şi pentru a avertiza şoferul prin intermediul unor lumini montate în oglinzile retrovizoare Un alt sistem interesant este HUD (Head-Up Display), ce proiectează pe ecran, în câmpul vizual al şoferului, informaţiile cele mai uzuale, cum ar fi viteza de deplasare, indicaţiile sistemului de navigaţie şi informațiile sistemului audio. Siguranţa pasivă este un alt capitol atent tratat de actuala generaţie GS. Structura caroseriei a fost proiectată pentru a face faţă impacturilor venite din orice direcţie şi a reduce efectul acestora asupra ocupanţilor.

2

Zonele de deformare controlată şi folosirea oţelurilor înalt aliate în anumite zone şi structuri ale caroseriei sunt în măsură să absoarbă şi să disipe o parte cât mai mare din energiile rezultate în urma impactului. Un important accent a fost pus pe protecţia la impact lateral prin rigidizarea montanţilor şi îmbunătăţirea construcţiei anti-intruziune a portierelor. Protecţia pietonilor este la fel de importantă şi a influenţat decisiv construcţia părţii frontale, realizată pentru a reduce în cazul unui impact efectele asupra pietonilor. Capota este uşor deformabilă, iar spoilerul faţă conţine materiale care reduc impactul protejând foarte bine zona picioarelor. Folosind materiale de diferite compoziţii şi grosimi a fost creată o zonă de deformare controlată ce va oferi o maximă protecţie pietonilor în caz de accident. Ocupanţii habitaclului sunt protejaţi de un număr de 10 airbaguri. Cele pentru şofer şi pasager au deschidere în două faze pentru a folosi forţa de declanşare corectă şi corelată prin intermediul senzorilor cu forţa impactului. Cu un arsenal impresionant la capitolul siguranţă, Lexus aduce prin noua generaţie GS o etalare de tehnologii şi soluții tehnice ale viitorului, de care se vor putea bucura nu doar clienţii mărcii nipone, dar va oferi suficient material de studiu pentru mărcile aspirante la statul premium, recomandând în continuare Lexus drept unul din cei mai inovatori constructori în acest domeniu.

4

Adaugati comentariu