Dacia va lansa în această toamnă primul model cu emisii sub 100 g/km CO2. Sandero 1.5 dCi și Logan 1.5 dCi cu sistem start&stop vor emite doar 93 g/km CO2.
Conform noilor sisteme de bonus de la programul Rabla 2015, mașinile care emit sub 100 g/km CO2 vor primi un bonus de 750 lei care se cumulează cu cel de 6.500 lei acordat pentru casarea unei mașini mai vechi de 8 ani.
În acest moment, cele mai economice modele Dacia conform omologării RAR sunt:
Dacia Sandero 1.5 dCi/75 CP 103 g/km
Dacia Sandero 1.5 dCi/90 CP 105 g/km
Dacia Logan 1.5 dCi/75 CP 103 g/km
Dacia Logan 1.5 dCi/90 CP 103 g/km
Dacia Logan MCV 1.5 dCi/75 CP 103 g/km
Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90 CP 103 g/km
Curios, în Germania, conform omologării TUV, Sandero 1.5 dCi/90 CP și Logan MCV 1.5 dCi/90 CP (pe piața germană nu se vând Logan și motorizările 1.5 dCi de 75 CP pentru Sandero și Logan MCV) au emisii de numai 99 g/km.
Pentru ca cei care doresc să cumpere un model Dacia prin programul Rabla 2015 să beneficieze și de bonusul de 750 lei pentru emisii sub 100 g/km, Dacia va lansa în această toamnă versiuni și mai economice ale modelelor Sandero și Logan echipate cu sistem start&stop.
Sistemul start&stop nu se activează de la un buton separat, ci de la cel Eco existent, amplasat în stânga volanului, utilizat și pentru eficientizarea sistemului de aer condiționat și al răspunsului motorului.
Reprezentanții Dacia nu au precizat dacă sistemul start&stop va costa extra sau va fi standard. Acesta va fi disponibil pe modelele Sandero 1.5 dCi, Logan 1.5 dCi și Logan MCV 1.5 dCi și va permite reducerea emisiilor la 93 g/km CO2, sub limita de 100 g/km CO2 pentru acordarea bonusului de 750 lei.
Sandero 1.5 dCi cu emisii de 93 g/km a fost prezentat pe 27 aprilie în cadrul unei miniexpoziții de modele electrice și hibride cu ocazia conferinței de presă despre lansarea programului Rabla 2015.
La această miniexpoziție au fost expuse în premieră noile Renault Zoe și VW E-up electric.