De la uniformă la frac

RAREORI O MARCA, DIN INDIFERENT CE DOMENIU, AJUNGE SA SE IDENTIFICE CU O ÎNTREAGA GAMA DE PRODUSE. UNA DINTRE ACESTEA ESTE JEEP, MARCA CE A DEVENT DE A LUNGUL TIMPULUI SINONIM PENTRU ORICE VEHICUL TOT TEREN.
Totul a început cu o licitație organizată de armata Statelor Unite în 1940, când s-a cerut un vehicul 4×4 care să înlocuiască o motocicletă. Licitația a fost câștigată de Willys-Overland, iar vehiculul a fost produs atât de ei (368.000 unități) cât și sub licență Ford – 277.000 unități. Astfel, Jeep a fost una dintre piesele de rezistență ce au ajutat câștigarea celui de-al Doilea Război Mondial.SupliGFGm JEEP
Anii postbelici
Zăngănitul armelor încă nu încetase și Jeep a început producția de vehicule civile, lansând în 1945 prima
versiune civilă CJ-2. Spre deosebire de varianta militară, avea bușon de rezervor în exterior și ușă la spate. În plus, dispunea de roată de rezervă montată în lateral. A fost începutul unei lungi serii de vehicule ce derivau, mai mult sau mai puțin, din Willys-ul original, de armată. Schimbări majore aveau să apară după 195􀀨, când Willys-Overland a fost cumpărat de omul de afaceri Henry J. Kaiser pentru suma de 60 milioane US􀀹. Tot atunci, s-a lansat modelul CJ-5 care deriva din modelul militar M􀀨8-A1 realizat special pentru războiul din Coreea în 1951. CJ-5 s-a produs, în diverse variante, până în 198􀀨 în peste 600.000 unități. Din
dorința de a oferi ceva mai mult pieței, Kaiser a introdus în 1957 gama FC Forward Control care amintea
mai mult de camioane, având cabina montată deasupra motorului.SuGplim JEEP
Revoluția confortului
Adevărata schimbare, după mai mulți ani de derivări ale acelorași modele de bază create pentru armată, a venit în 1960 odată cu introducerea gamei Wagoneer, ce se prezenta cu o caroserie închisă, numai bună
pentru cei care-și doreau un autoturism capabil să meargă peste tot. Wagoneer a fost produs până în 198􀀨. Se poate spune că este pionierul SUV-ului modern, fiind primul vehicul 4×4 cu transmisie automată. Opțional, putea fi dotat cu suspensii față independente. O altă premieră este introducerea sistemului Quadra-Trac, primul sistem automat de tracțiune integrală. Wagoneer era o mașină preferată în special de populația adultă, iar Kiser vroia să păstreze generația tânără alături de ei. Astfel că, în 1974, a lansat Jeep Cherokee. Inițial era oferit în două portiere și, ulterior, a fost oferit și cu patru. Dr a devenit una dintre mașinile favorite ale tinerilor care preferau ieșirile în natură.
Ultimele CJ-uri
Inițialele CJ Civilian Jeep au fost utilizate ultima dată pe modelele CJ7 1967-1986 și CJ8 Scrambler
1981-1985. Mențineau aptitudinile de off-road ale mărcii, dar populația începuse să vrea mai mult confort de la o mașină, fie aceasta și de teren. Dar compania deja era în pregătire cu noi modele atractive. Astfel, în 1984, a fost lansat Grand Wagoneer, un off-roader de lux ce oferea în premieră, ca dotări standard, echipamente precum tapițerie din piele, aer condiționat, radio casetofon AM-FM și imitație de lemn pe caroserie. În plus, datorită motorizării V8 de 5,9 litri, a devenit lider în ceea ce privește capacitatea de
tractare. Suplim JEEP
Noua era
Primul Jeep proiectat de AMC proprietarul mărcii de la zero a fost Cherokee XJ în 1984 și, totodată, primul Jeep complet nou după Wagoneer. Avea o structură mixtă între caroserie autoportantă și șasiu, fapt care-l făcea mai ușor și mai agil decât generația anterioară Cherokee. Folosirea unor osii prinse de caroserie cu patru brațe și utilizarea arcurilor elicoidale îl făceau și confortabil și stabil. Produs până în 2001, Cherokee 􀁍J a fost unul dintre modelele cel mai de succes din istoria mărcii, iar povestea numelui Cherokee se continuă și la ora actuală. După retragerea CJ-5-ului, urmașul direct al acestuia a fost Wrangler. Era vehiculul care trebuia să mențină aprinsă pasiunea tineretului pentru mașinile de teren, și a reușit. În 1987 s-a lansat prima generație Wrangler YJ al cărui nume a rămas în folosință și astăzi. Noul model a atras și un nou investitor pe 5 august 1987 Chrysler achiziționează American Motor Corporation AMC ce deținea marca Jeep și creează divizia Jeep Eagle din interiorul concernului american. Wrangler YJ a fost primul și ultimul Wrangler cu faruri dreptunghiulare. A fost menținut pe piață până în 1997, când a fost lansată nouaSupliHm JEEP generație Wrangler TJ ce a marcat și revenirea la farurile rotunde. TJ-ul a introdus și numeroase schimbări pentru gama Wrangler, introducând versiunea Rubicon în 2003, dotată cu punți Dana 44 cu diferențiale blocante și reductor de 4-1. Generația actuală, introdusă în 2007, a preluat din experiența generațiilor precedente, păstrând și gama Rubicon și Unlimited prezentată în 2004, ce oferă mai mult spațiu pentru pasageri și bagaje. Pe 7 ianuarie 1992, Jeep Grand Cherokee se lansează neconvențional în cadrul Salonului Auto de la Detroit, mașina fiind adusă pe scenă după un spectaculos salt printr-un geam. Noul Grand Cherokee venea să înlocuiască Grand Wagoneer și era primul SUV cu airbag-uri laterale. În 1997 primește pe o ediție limitată un V8 de 5,9 litri, omagiind astfel predecesorul Grand Wagoneer de 5,9 litri lansat cu 40 de ani în urmă. A fost urmat de generația a doua, produsă între 1999 și 2005.
A treia generație Grand Cherokee, construită între 2005 și 2010 a primit o mulțime de modificări ce aduceau mașina tot mai aproape de cerințele unei mașini de lux. După mai bine de patru milioane de unități vândute,
în 2011 s-a lansat actuala generație Grand Cherokee ce a ridicat ștacheta nivelului de confort și de lux realizat de marca Jeep. Actuala generație WK2 a devenit și cel mai premiat SUV din istorie, dovedind direcția corectă spre care se îndreaptă marca Jeep. Aceea de a oferi mașini de teren și SUV-uri pentru toate categoriile de clienți. De la cei care vor aventură pe teren până la cei care-și doresc un SUV capabil de off-road.SuplimO JEEP

Adaugati comentariu