De ultimă generație

C-MAX introduce în segmentul MPV compact haionul acționat electric, ușile laterale culisante și sistemul automat de parcare, iar grija pentru mediu se reflectă prin noile motoare

Motoarele diesel Duratorq TDCi au fost proiectate pentru asigurarea unor performanţe rafinate şi costuri reduse de întreținere. Cifrele impresionante ale economiei de combustibil şi emisiile reduse de CO2, îmbinate cu agilitatea caracteristică, plasează aceste motoare într-o cu totul altă categorie. În plus, motorul Duratorq TDCi de 1,6 litri şi 115 CP este disponibil cu transmisia Ford PowerShift cu şase trepte de viteză şi ambreiaj dublu, economia de combustibil putând fi astfel îmbunătăţită cu până la 10% în comparaţie cu o transmisie automată convenţională. Acest motor asigură un consum de combustibil (mediu urban) de 5,4 l/100 km şi emisii de CO2 de doar 119 g/ km în cazul autovehiculului C-MAX (129 g/km pentru Grand C-MAX)Supraalimentare ecologică Poţi contribui la protejarea mediului înconjurător, fără a compromite plăcerea de a conduce şi performanțele, alegând noul motor cu turbocompresor de 1,6 litri. Cifrele arată că acest nou propulsor asigură o economie de combustibil de 18%, emisii de CO2 reduse cu 18% în comparaţie cu motorul pe benzină Duratec de 2,0 litri.2

Motorul supraalimentat oferă performanţele tipice unui motor cu capacitate mare şi consumul redus de combustibil specific unui motor mult mai mic. Motorul 1.6 l EcoBoost, construit din aluminiu, combină trei tehnologii pentru a atinge noi nivele de performanță în rândul motoarelor cu patru cilindri în linie. Aceste tehnologii sunt injecția directă de benzină, supraalimentare cu turbocompresor cu inerție mică şi distribuție variabilă. Lag-ul specific unui motor cu turbină a fost aproape complet înlăturat prin sistemul de injecție directă. La fiecare timp al motorului, şase jeturi individuale de combustibil ajung în camera de ardere şi sunt amestecate cu aerul. Aducând injectoarele chiar în camera de ardere, nu există timpi morți între momentul efectiv al injecției şi utilizarea amestecului aer-carburant de către motor. Procesul de combustie a fost complet revizuit pentru a profita de performanța sistemului EcoBoost.3

Pompa de benzină de înaltă presiune, cu axă cu came, lucrează la o presiune de 2.220 Pa, de aproximatix 50 ori mai mult decât un motor cu patru cilindri în linie aspirat. Ca la toate motoarele EcoBoost, cuplul maxim este generat la turații mici ale motorului şi menținut pe o plajă largă, începând cu 1.500 rpm până după 4.000 rpm. Mici corecții ale sistemelor electronice de managament ale motorului asigură o presiune optimă în galeria de admisie, iar intercooler-ul scade temperatura aerului înainte de a ajunge în motor, rezultând o doză mai densă de aer. Respirație corectă Un alt lucru care ajută motorul să „respire” corespunzător este sistemul de distribuție variabilă Ti-VCT. Tehnologia permite controlul precis al timpilor de deschidere a supapelor, iar avantajele unui sistem cu o astfel de precizie sunt creşterea de putere cu aproximativ 10% şi reducerea consumului de carburant cu 3-4 procente. Tehnologia avansată, performanţele agile şi fiabilitatea îmbunătăţită contribuie la sporirea plăcerii de a conduce. Cu niveluri actualizate de confort şi comoditate, noua gamă uimitoare C-MAX va monopoliza complet clasa autovehiculelor recreaționale (MAV). În orice sens şi din orice perspectivă, C-MAX şi Grand C-MAX sunt autovehicule de ultimă generaţie.

Adaugati comentariu