Disponibil

Nissan Leaf, primul automobil electric Nissan, a fost desemnat cu titlul Maşina Anului 2011 în Europa fiind disponibil la vânzare pentru 33.000 de euro cu toate taxele incluse.

După mai mulți ani de studiu începuti în 1992 care au vizat dezvoltarea acumulatorilor cu litiu și extinderea capacitătații de stocare a energiei electrice, Nissan este gata să dea lovitura pe piața autoturismelor cu zero emisii poluante și propulsie electrică. Proiectul denumit Leaf posedă aptitudini foarte apropiate de un autoturism convențional cu motor termic, față de care japonezii au estimat costuri de exploatare de până la opt ori mai mici. Conceput inițial pentru piața japoneză pentru care este oferit spre vânzare cu un preț echivalent de 30.000 euro, Leaf s-a bucurat de un succes neașteptat, cu peste 9.000 de comenzi preproducție, iar compania a făcut demersurile necesare pentru ca producția de masă să fie începută în mai multe locații de pe mapamond. Producția a început în Japonia la uzina din Oppama, cu o capacitate de fabricație de 50.000 de unități anual, urmând ca următoarea fabrică să fie locată în Statele Unite și să producă de trei ori mai multe vehicule de acest tip. Disponibil și în Europa Nissan Leaf este primul automobil electric Nissan și a fost de desemnat cu titlul Mașina Anului 2011 în Europa disponibil pentru 33.000 de euro cu toate taxele incluse.2

Acest pret include și bateria (24 kWh, 192 celule), care are o garanţie de cinci ani sau 100.000 km. Spre deosebire de confrații din alianță – Renault, care au adaptat câteva modele convenționale la propulsia electrică, Nissan a proiectat Leaf de la zero, având ca punct de plecare bateria litiu-ion și propulsia electrică. A rezultat o compactă corectă, ca dimensiuni și proporții, în care încap cinci persoane. Ca să le facă în ciudă concurenților, are chiar și un portbagaj decent, de 330 de litri. Din punct de vedere al aspectului, ciudat este parbrizul în continuarea capotei, generând ideea unui echer pe roți. Performanțe peste așteptări Mașina este propulsată de un motor electric de 80 kW ce va fi alimentat de la o serie de 48 de baterii cu litiu ce furnizează 90 kW, capacitate suficientă pentru o autonomie de 160 km, ceea ce reprezintă aproximativ dublu față de alte autoturisme electrice existente acum pe piață. În plus, această autonomie depășește necesarul estimat al utilizatorilor obișnuiți, dintre care peste 80% nu depășesc în medie 100 km în fiecare zi. Viteza maximă de deplasare este de 140 km/h, iar încărcarea acumulatorilor se face în mod normal în opt ore.3

Pentru situațiile în care este necesar un timp de încărcare mai scurt, Leaf posedă un circuit de încărcare integrat de mare capacitate, ce poate încarca acumulatorii la 80% din capacitate, în doar 30 de minute. Din punct de vedere al siguranței, mai ales că vorbim despre un autoturism la bordul căruia se regăsește o importantă cantitate de energie electrică, Nissan Leaf dispune de un sistem ce va deconecta în timpul rulării circuitul de încărcare dispus în față pentru ca un eventual impact asupra părții frontale să nu aibă efecte nedorite. Din punct de vedere al rezistenței la coliziuni, Nissan a dat asigurări că a luat toate măsurile pentru ca Leaf să întrunească toate normele de siguranță necesare oricărui autoturism convențional din segmentul său. Pentru ca alimentarea lui Leaf să nu fie o problemă, Nissan va construi stații de alimentare proprii pentru acest model, ce vor fi regăsite pentru început în locația dealerilor proprii, urmând ca sistemul să poată fi oferit în cel mai scurt timp și utilizatorilor casnici. Fiind cel mai avansat proiect de acest fel, Nissan Leaf a câștigat pariul legat de viitorul autoturismelor electrice și este primul vehicul complet electric destinat producției de masă. Deși Nissan consideră în continuare că motorul cu ardere internă va deține supremația și în deceniile următoare, pasul important pe care aceștia l-au făcut va dovedi importanța tehnologiilor nepoluante.5

Adaugati comentariu